Forum > Demolåtar

Dividend - Hjort på myren i diset

(1/6) > >>

Dividend:
SÅNG med en synttjej... Sopran

Färdig låt, och ja väntar nu bara på att vår käre mike skall sj unga in.

Men först med kör med synthBasar:

[mp3=200,20,0,center]http://dragoncolour.com/uploads/Hjort-BASS.mp3[/mp3]

Åsa:
 :lol: Ja det var ju faktiskt du som kom på Hjort, jag kom bara på såna fula djurnamn som inte var värda att nämnas, men känslan av att hjorten stod där i morgondimman -den hasplade jag ju ur mig  :) Jättejättefint stycke, har inte så mycket mer att säga faktiskt. Jag tyckte om den direkt. Ser framemot en längre version, håll den såhär, inte braka loss med några dundertrummor och sånt tycker jag  :)

Dividend:

--- Citat från: Åsa skrivet 29.03.2009, 23:47:20 --- :lol: Ja det var ju faktiskt du som kom på Hjort, jag kom bara på såna fula djurnamn som inte var värda att nämnas, men känslan av att hjorten stod där i morgondimman -den hasplade jag ju ur mig  :) Jättejättefint stycke, har inte så mycket mer att säga faktiskt. Jag tyckte om den direkt. Ser framemot en längre version, håll den såhär, inte braka loss med några dundertrummor och sånt tycker jag  :)

--- Slut citat ---

Jajajaj, det var jag som kom på hjort. Bäver hade ju inte passat alls... NEJ! Inga dundertrummor här... Det är inte en älgjakt eller nåt! :)

En längre mer varierad version kommer!

Light Head:
Okej,, vad har vi här dåh..  Om hjorten kunde skriva ett stycke om hur det känns att sakta beta sig fram genom skogen en tidig morgon, ja då skulle det nog låta så här! Det finns en glädje och ett djuriskt driv i harmonierna som känns otroligt äkta.

Det där med bilder är du ju bra på! Jag inte bara ser hjorten i morgondimman framför mig utan jag känner hur luften luktar, och jag ser att hjorten älskar livet.

Jäkligt bra sak på G här!

Memphis:
Snyggt! Blir ju sugen på kött!  :lol:

Du är produktiv Per, något jag borde lära av mer. Härlig låt och fina harmonier som skapar bilder av natur här, skogar typ. Speciellt när hornen e med. Och att skapa bilder med musik är en riktig konst. Tycker du ska fortsätta. Hälsa hjorten!  ^_^

/Josef

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion