Forum > Färdiga produktioner
Caroline & Max - I Long
MaxB:
Jag tycker det är bra! Allt går fram så bra som det kan i mina enklare datorhögtalare.
Jag hittar inget att invända på, annat än att min musiksmak kanske ligger på annat håll :wub:
Markus Broberg:
Najsig låt, allt funkar klockers:)
asti:
Snygg sång, som kanske är lite "vass" och mäktigt gitarrljud, som ligger lite för högt i mixen! Utförandet är bra och låten är fin!
Men som sagt, mixningen är inget lätt kapitel, jag är själv inget vidare på det. Det handlar ju mycket om att skära i frekvenser så att olika instrument inte "kolliderar" (stjäl utrymme för varandra) och att balansera stereobilden så att alla detaljer kommer fram. Och att lägga "lagom" med effekter. En svår konst, som man ofta lägger för lite tid på för att man vill få ut sitt alster så fort som möjligt när inspelningarna är klara. Helhetsintrycket är riktigt bra tycker jag!
max:
Tack för alla kommentarer!
Micael:
Ingen stress Micael, hinner nog inte spela in körerna och gå vidare med låten förrän i nästa vecka.
MaxB:
Härligt! Kul att du lyssnade och kommenterade fastän det inte är din typ av musik :wub:
Markus:
Tack :)
asti:
Japp gitarrerna ska sänkas en bit och sången hoppas löser sig tillsammans med körerna och med lite dubbar här och där. Ska även försöka göra den lite mjukare, micen som vi spelar in med (akg 200) är ganska vass i diskanten och jag är rätt dålig på att mixa sång så det brukar bli rätt vasst..
Svårt det där med att mixa, särskilt att lägga lagom mycket effekter osv.. Men med tiden lär man sig nog det också :)
Tack för lyssning och kommentar!
drloop:
Ska försöka mixa sången lite bättre sen när vi spelat in körerna, ska kika lite på att dubba sången också. Tack för tipset!
Eddi:
Juste låt - bra pipa - mix2 glänser - avvaktar körer - snöstorm här - stop - annars allt bra- over and out.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida