Forum > Färdiga produktioner

Caroline & Max - I Long

<< < (3/3)

Harmonica mike:
Då skall vi se:

Helhets intrycket bättre nu när du släppt på mastern.Dist guran snor lite av hela showen,dra ned den lite så kryper sången fram lite.Trummorna behöver också komma fram - men testa först med att dra ned guran lite,det kan räcka för att få allt i balans...Möjligen en snutt reverb på sången,lite svans inte så mycket rum..kanske ett delay skulle funka bättre,testa.Smaksaker iofs..

Fixar du gura volymen så har du den tycker jag,men du ser ju vad dom andra skriver..Dom kanske sitter på bättre lyssning än mig.Dock är jag vid min lyssning nu och dom brukar inte lura mig.

Bra tryck i låten nu,trots minskningen på mastern..Staplarna visar dynamik,sånt gillar jag  :)
Då är man på rätt väg,och det finns utrymme för mastering.

Lyssna på Perras dansbands låtar,han kan det här med master tryck.Fin dynamik,och peakarna ligger exakt under taket som det skall vara om det är bra maxat.

När du fixat ovanstående,då kan du lägga en kompressor/limiter på mastern, om du vill ha högre volym ut - dock tycker jag att det inte behövs.Det låter alldeles utmärkt nivå mässigt.

Ser fram emot nästa mix.

Mvh
Micael

freddy:
Ja, inte alls så dumt. Du kan nog pressa ur lite schystare gitarrljud ur poden dock. Caroline går från klarhet till klarhet, låter som bäst när hon tar ut svängarna lite och inte kör så safe. Men det kommer mer och mer sånt märker jag, vilket jag gillar.

Tycker om låten.

Pianot inte det bästa ljudmässigt, inte heller stråkarna. Tycker det låter en aning plast om det. Men har man inte bättre samplingar så har man inte :) Det är inte så farligt dock.

Slipa lite på helheten, ni har fått bra tips redan. Körer låter intressant!

Emulator:
En Eloge till Caroline! wow, du har verkligen utvecklat din sång!

ta i MEER! det är ju där du är som grymmast :D

bra arr som lider lite i mixen. Tycker du fått bra tips, och som freddy säger borde gitarrljudet ha en aning mer bett.

bra låt, kanske det som är viktigast!

heja :)

SYNTH:
Riktigt skön sång gillar låten inte alls tokigt! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion