Forum > Färdiga produktioner
Asti och Cykeln - En resa till min barndom
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 25.03.2009, 06:37:36 ---Nobelprisklass på texten (nästan), det berör. Och om en veckan finns inget av fotbollsplanen kvar här utanför, för då flyttar jag ifrån granhelvetet :D
Bar låt iövrigt, lyssnar på Stefans version
--- Slut citat ---
Stefan förmedlar texten på ett sätt som ger extra mening och höjer den, så jag nästan blev nöjd med den själv! :)
Hänger inte riktigt med..........flyttar du själv? Du vet, gammal man....... :D
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
MaxB:
Känner att sången inte riktigt passar in i musiken. Kanske något kort eko i sången som inte är det samma för instrumenten?
Nu är fotbollsplanen borta...
Där jag växte upp hade vi en fotbollsplan bakom huset, vid skogsbrynet.
Nu har skogen förvandlats till ett skogsbryn och E18 skär av naturen rakt fram där fotbollsplanen tidigare låg.
Jag tror sången skulle bli bättre än bra om Cykeln skulle sjunga den här låten en hel natt och sen spela in den, utmattad på morgonkvisten. Det känns som att låten skulle vinna på om sångaren skulle kunnna släppa fram mycket mer känsla! Jag skulle önska att det är möjligt...
freddy:
Jag håller med maxy B boy. Ta in sången i samma rum som bandet. Så blir nog detta bra. Härligt lirat gubbs!
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 25.03.2009, 11:44:57 ---Känner att sången inte riktigt passar in i musiken. Kanske något kort eko i sången som inte är det samma för instrumenten?
Nu är fotbollsplanen borta...
Där jag växte upp hade vi en fotbollsplan bakom huset, vid skogsbrynet.
Nu har skogen förvandlats till ett skogsbryn och E18 skär av naturen rakt fram där fotbollsplanen tidigare låg.
Jag tror sången skulle bli bättre än bra om Cykeln skulle sjunga den här låten en hel natt och sen spela in den, utmattad på morgonkvisten. Det känns som att låten skulle vinna på om sångaren skulle kunnna släppa fram mycket mer känsla! Jag skulle önska att det är möjligt...
--- Slut citat ---
Som jag svarat en del tidigare inlägg så fick jag sångspåret i mp3-format och har inte lyckats få in denna på ett bra sätt i mixen.
Så antingen behöver jag ett nytt sångspår i okomprimerat format, eller får Stefan göra mixen och hitta passande reverb till sången.
Annars tycker jag att han har fått till känsla och inlevelse på ett jättefint sätt!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: freddy skrivet 25.03.2009, 13:14:49 ---Jag håller med maxy B boy. Ta in sången i samma rum som bandet. Så blir nog detta bra. Härligt lirat gubbs!
--- Slut citat ---
Ja, det borde vi kunna få till! Tack!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida