Forum > Färdiga produktioner

Asti och Cykeln - En resa till min barndom

<< < (3/10) > >>

Rattlesnake:
Härlig låt Asti,
jag gillar verkligen att du hittar nya stilar. Det här låter ju som helt äkta svensk pop. Tycker tempot är lite lågt först, men när låten är slut har jag glömt det.
Bra basspel och stämmor. Gitarrerna blir lite anonyma. Trummorna ligger rätt i nivå och låter jättebra, förutom handklapp-ljudet då.

Cykelns sång är riktigt innerlig. Första versen möjligen lite trevande, men sedan bra. Den limmar inte riktigt ihop med resten av låten, det låter som den flyter ovanpå. Svårt att säga vad som är problemet, kanske lite för hög, torr och vass? Tyvärr hör jag digitaldist på sången på några ställen, det tycker jag stör mest. Hoppas det går att fixa till.

Fin text, verkligen.

equality:
Jag tyckte den var fin med din sång Peter och jag tycker den är fin i Stefans tolkning också. Den får en lite annorlunda, konkret uttryck. Din sång var lite mer drömsk vilket jag tycker passade utmärkt.
Slutfrasen i varje vers är så snygg "en resa till min barndom". Gillar när en fras upprepas på detta sätt.
Det som inte funkar lika bra nu är mixen. Det låter som Stefan är i ett annat rum än resten av orkestern. Går säkert att fixa med enhetligt reverb. 

Dividend:
Nobelprisklass på texten (nästan), det berör. Och om en veckan finns inget av fotbollsplanen kvar här utanför, för då flyttar jag ifrån granhelvetet :D

Bar låt iövrigt, lyssnar på Stefans version

asti:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 24.03.2009, 23:58:51 ---Härlig låt Asti,
jag gillar verkligen att du hittar nya stilar. Det här låter ju som helt äkta svensk pop. Tycker tempot är lite lågt först, men när låten är slut har jag glömt det.
Bra basspel och stämmor. Gitarrerna blir lite anonyma. Trummorna ligger rätt i nivå och låter jättebra, förutom handklapp-ljudet då.

Cykelns sång är riktigt innerlig. Första versen möjligen lite trevande, men sedan bra. Den limmar inte riktigt ihop med resten av låten, det låter som den flyter ovanpå. Svårt att säga vad som är problemet, kanske lite för hög, torr och vass? Tyvärr hör jag digitaldist på sången på några ställen, det tycker jag stör mest. Hoppas det går att fixa till.

Fin text, verkligen.

--- Slut citat ---

Tackar, verkligen roligt! Ska ta bort handklappljudet, har fått påpekande tidigare men glömde bort det i ivern!  :)
Jag gillar Stefans sång mer och mer för varje lyssning - fin känsla och inlevelse! Har försökt sänka lite runt 2kHz för att få bort lite av det "hårda" övre mellanregistret, men det lyckades nog inte helt. Ska be Stefan om en ny, okomprimerad sångfil alternativt att han gör mixen.
Tack för kommentar och lyssning!
/Asti

asti:

--- Citat från: equality skrivet 25.03.2009, 02:32:49 ---Jag tyckte den var fin med din sång Peter och jag tycker den är fin i Stefans tolkning också. Den får en lite annorlunda, konkret uttryck. Din sång var lite mer drömsk vilket jag tycker passade utmärkt.
Slutfrasen i varje vers är så snygg "en resa till min barndom". Gillar när en fras upprepas på detta sätt.
Det som inte funkar lika bra nu är mixen. Det låter som Stefan är i ett annat rum än resten av orkestern. Går säkert att fixa med enhetligt reverb. 

--- Slut citat ---
Jag tycker Stefan gör en väldigt bra tolkning och förmedlar texten med en helt annan inlevelse och känsla än vad jag lyckades med! Gillar hans sätt att sjunga och frasera.
Som jag sa i mitt tidigare svar ovan så lyckades jag inte riktigt få till mixen och speciellt Stefans sångspår, vilken jag fick till mig i komprimerat format. Ljudet är lite "hårt".
Behöver nog få till mig filen okomprimerad alternativt att Stefan gör mixningen och lägger reverb.
Tack för dina synpunkter - som alltid sansade och insiktsfulla!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion