Forum > Färdiga produktioner

Asti och Cykeln - En resa till min barndom

<< < (2/10) > >>

Emulator:
snygg text för jag säga. Dock känner jag inte att den passar ihop med musiken? det gifter sig inte riktigt... en klämkäck bakgrund också står det någon dysterkvist och ser ut som en grå dörr in till kommunalkontoret. (liknelser har aldrig varit min främsta förmåga)

det låter lite för "lågt" om sången, jag skulle vilja ha lite utbrott av känslor...på något barnsligt vis. Om låten istället skal förmedla försiktig vemodig eftertänksamhet/kontemplation tycker jag den bör arras om.

Mixen håller jag med eq om. sen ligger något klatschigt på virveln som låter som ett handklapp som kunde tonas ner lite.

Väl rott, trots min gnälliga kommentar.

asti:

--- Citat från: Leif skrivet 22.03.2009, 22:27:25 ---Mycket vackert! Fin text! Du skriver väldigt bra...det går att identifiera sig. jag kan känna samma sak när jag tänker tillbaka på min egen barndom, men du vet verkligen hur det kan förmedlas i text och sång! Mycket bra sjunget och framfört!

Tack!

--- Slut citat ---

Roligt att du gillar texten och framförandet!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: equality skrivet 22.03.2009, 22:35:24 ---Fin vispop med mycket känsla som jag kan känna igen mig i.
Snyggt arrad. Ursäkta fjuttiga comments om mix men lite mycket
i nedre mellan annars topp. Pianot skulle kanske kunna ligga en oktav upp.
Körerna är jättefina. Trummorna likaså, låter riktiga. Vad är det? Groove
Agent? Jättesnyggt med orkestercrescendot till den lugna versen igen.

--- Slut citat ---

Intressant kommentar om "nedre mellan" - ska se om jag hittar det!  :)
Det är Groove Agent! Tycker den funkar bra till denna typ av poplåtar.
Är själv rätt nöjd med "sticket"/"orkestercrescendot"!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Emulator skrivet 22.03.2009, 22:41:00 ---snygg text för jag säga. Dock känner jag inte att den passar ihop med musiken? det gifter sig inte riktigt... en klämkäck bakgrund också står det någon dysterkvist och ser ut som en grå dörr in till kommunalkontoret. (liknelser har aldrig varit min främsta förmåga)

det låter lite för "lågt" om sången, jag skulle vilja ha lite utbrott av känslor...på något barnsligt vis. Om låten istället skal förmedla försiktig vemodig eftertänksamhet/kontemplation tycker jag den bör arras om.

Mixen håller jag med eq om. sen ligger något klatschigt på virveln som låter som ett handklapp som kunde tonas ner lite.

Väl rott, trots min gnälliga kommentar.

--- Slut citat ---

..."en grå dörr in till kommunalkontoret"  :lol: Låter det så trist och utslätat?  :o
Sången är nog lite låg på sina ställen! Jag kollar också på lite andra sångalternativ, så vi får se..........
Handklappet har jag inte tänkt på, men du har säkert rätt. Den får jag nog plocka bort!
Tack för dina synpunkter!
/Asti

asti:
Tyckte min sång saknade inlevelse och känsla, så jag bad Stefan om hjälp och jag visste att han skulle kunna få mer känsla i sången och förmedla texten bättre!
Däremot är jag lite osäker på mixen - är det lagom nivå på sången? Är trummorna för höga?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion