Forum > Färdiga produktioner

Asti och Cykeln - En resa till min barndom

<< < (5/10) > >>

cykeln:
Ja ni har förstås helt rätt om att det är ett annat rum på sången
Den var mest till för Astis öron för att avgöra om det var något åt det hållet han tänker sig.
Blev både smickrad och förvånad när A frågade om jag vill sjunga på denna - tycker att han gör det jättebra själv.
Men eftersom jag gillar låten mycket ville jag gärna göra ett försök
Jag ska se om jag kan sjunga om den utan distortion och i ett sånt skick att A kan mixa in den i samma rum
Men just hemkommen från huvudstaden är jag för trött i kväll
...Släppa fram mer känsla ... hmmm ... jag upplever texten som reflektioner som väcker en del känslor - en balans mellan detta försöker jag få fram - men det är inte så lätt att hitta rätt.

Dividend:

--- Citat från: asti skrivet 25.03.2009, 09:39:39 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 25.03.2009, 06:37:36 ---Nobelprisklass på texten (nästan), det berör. Och om en veckan finns inget av fotbollsplanen kvar här utanför, för då flyttar jag ifrån granhelvetet :D

Bar låt iövrigt, lyssnar på Stefans version

--- Slut citat ---

Stefan förmedlar texten på ett sätt som ger extra mening och höjer den, så jag nästan blev nöjd med den själv!  :)
Hänger inte riktigt med..........flyttar du själv? Du vet, gammal man....... :D
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

--- Slut citat ---

Flyttar till en stad, bor i ett mindre samhälle nu. I skogen.

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 26.03.2009, 08:48:31 ---
--- Citat från: asti skrivet 25.03.2009, 09:39:39 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 25.03.2009, 06:37:36 ---Nobelprisklass på texten (nästan), det berör. Och om en veckan finns inget av fotbollsplanen kvar här utanför, för då flyttar jag ifrån granhelvetet :D

Bar låt iövrigt, lyssnar på Stefans version

--- Slut citat ---

Stefan förmedlar texten på ett sätt som ger extra mening och höjer den, så jag nästan blev nöjd med den själv!  :)
Hänger inte riktigt med..........flyttar du själv? Du vet, gammal man....... :D
/Asti

--- Slut citat ---

Flyttar till en stad, bor i ett mindre samhälle nu. I skogen.

--- Slut citat ---

OK, då fattar även en halvsenil gamling som jag! (Stad = många hus, Mindre samhälle = inte så många hus, Skog = många träd)
Själv bor jag troligen i en mindre skog. :D

Marruschkka:
Vilken härligt nostalgisk text, känner igen en hel del..hur allt är förändrat..kan kännas riktigt vemodigt, påminner om alltings förgänglighet, men minnena finns ju där...som tur är :rolleyes:

Jag tycker Stefan sjunger din jättefina text mycket bra, men håller med om att det kan mixas till med en okomprimerad sång-wave-fil..då blir den här låten helt perfekt.

Jättesnyggt samarbete :D

/Marr

asti:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 26.03.2009, 10:09:00 ---Vilken härligt nostalgisk text, känner igen en hel del..hur allt är förändrat..kan kännas riktigt vemodigt, påminner om alltings förgänglighet, men minnena finns ju där...som tur är :rolleyes:

Jag tycker Stefan sjunger din jättefina text mycket bra, men håller med om att det kan mixas till med en okomprimerad sång-wave-fil..då blir den här låten helt perfekt.

Jättesnyggt samarbete :D

/Marr

--- Slut citat ---
Jag växte upp i Älmhult, på gränsen till Skåne, därav min dialekt!  :)
Den här texten handlar nog mest om de blandade känslor jag får när jag ibland återvänder dit, som du säger - vemod, förgänglighet, saknad, men också många omvälvande och spännande minnen man aldrig skulle vilja vara utan!
En sådan här berättelse tycker jag ska sjungas med ett visst uttryck, som Stefan är bra på, men som jag själv inte klarar.
Ja, jag tror det här kan bli riktigt bra!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion