Forum > Färdiga produktioner
Michael Hansson & Moa Gagnert - Wanted
popmike:
Ja det tog allt lite tid. Men jag hoppas kunna få lite råd kring arr o mixning här. Så det kommer nog bli bra de :)
Vänligen
Micke
tsmalmbe:
Välkommen. Bekanta dig gärna med regelverken för färdiga demon.
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=7.0
Harmonica mike:
Tjenare Micke,och välkommen till kontrollrummet.
Tyckte väl att det ringde lite vibbar från allears..
Betydligt seriösare här,så du kommer att trivas som fisken i vattnet..Jag har inte tid att lyssna noga på ditt alster nu,men jag återkommer..
Kul att du hittade hit.
Mvh
Micael
Eddi:
Tjaba Popmike and welcome
Rakt från hjärtat då.... Moa är skitbra... låten är kanonbra men muddig... de två förenas inte riktigt.
Kort sagt vräk på mera med själva låten hur det ska till har jag inte en aning om ... allt är välspelat men alltför snällt, Det blir en kulturkrock här.
Eko
tsmalmbe:
Jag hör inget mudd. Däremot ligger sången lite lågt, och den är väldigt fult komprimerad, väldigt med attack. Hon låter kvävd. Ge utrymme åt rösten. Höj henne fram. Hihatten är lite vass och äter av röstens klarhet (kompenserat med vass eq på sången, vilket leder till lyssningströtthet). I mitten av låten blir sen trummorna dova av någon orsak. Varför? Trummorna har välduigt komprimerat sound för att vara nedmixade. Stämningen i låten stämmer inte med trumsoundet. Elektrodelen är ett frågetecken för mig. Vasst och otrevligt.
Som nummer ett skulle jag titta över arrangemanget. Du har mycket bra ingredienser, men jag vet inte om jag är överens om soppan du kokat av dem. Halva mixen är arrangemanget säger de visa. Eller kanske de säger att arrangemanget är halva mixen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida