Forum > Färdiga produktioner

Michael Hansson & Moa Gagnert - Wanted

<< < (3/4) > >>

Åsa:
Hejdu!
Jag har ju hört låten förut, på myspace med den kvaliteten som är som den är.
Jag tycker jättemycket om låten som jag sagt förut, en av dina bättre.
Och Moa sjunger så jäkla bra, riktigt snyggt! Blir lite lätt avis på hennes röst får jag nästan erkänna  :lol:

Jag håller nog med Eko lite om "muddigt" (i mina lurar) men kanske skulle använda ett annat ord.. vet inte vilket bara. Låten och arret är fint tycker jag, men det skulle kunna vara en lite luftigare mix.
Det är ju sånt som är bra med detta forum, här kan du få mycket bra tips om hur man löser olika grejer  :)

equality:
Kul att du hittade hit till slut Micke! Moa sjunger härligt och har en personlig röst. Skönt laidbackstuk på denna. Din stensäkra refrängkänsla lyser klart även i denna och Änglarna är också en kanonlåt.  ;) :D

Harmonica mike:
Tjenare Michael.

Då skall vi se:

Bra låt,och vilken sångerska!!

De aggresivt pannade gurorna hade jag dragit in lite mer samt sänkt en aning,samma med kör/svars sången.Missljud vid 3.19 bl.a..,lyssna igenom alla akustiska spår manuellt,klipp bort skräpet/missljud.Relativt störande i en prodd och låt av denna kaliber.

Jo jag håller nog med Tsm,det är rätt kraftigt komprimerat på sången.Det trycker fram t:na hårt,likaså essen.Jag hade automatiserat manuellt de största differanserna i sången,sen en kompressor som efter bearbetning - lika med fin liret alltså.Det skulle påverka sången mindre negativt.Ju mindre man behöver åtgärda i sångspåret,desto bättre för det färdiga resultatet.Har du tillgång till sång av denna kaliber,då gäller det att förvalta det arvet väl..Jag är inte så lite avis  :)

I övrigt så låter det bra,riktigt bra låt detta - och sången som sagt - GULD!

Lite petimetrande från mig,men du får skylla dig själv som har skrivit en sån här bra låt - den förtjänar den bästa mix som går att uppbringa  :)

##############

Till Åsa:

Michael har väl inte lämnat KR redan..Det står gäst på hans inlägg och på pm:et han skickade till mig i går kväll..

##############

Mvh
Micael

freddy:
Skön lättsam pop. Låter som gitarristen spelar lite slarvigt på introt, något konstigt är det iaf.

Sen tyckte jag sången lät lite skum upp till refrängen, precis innan.

Annars var detta bra. Hon sjunger bra och vad jag hör så är det bra uttal med. En klippa helt klart ;)

Får väl avsluta med att säga välkommen tillbaka "gästen" ;) 

Åsa:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.03.2009, 13:02:12 ---##############

Till Åsa:

Michael har väl inte lämnat KR redan..Det står gäst på hans inlägg och på pm:et han skickade till mig i går kväll..

##############

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Tjenare, kanske Michael tittar in och skriver nån rad själv men ja han kände att KR kanske inte var som han tänkt sig.
Så vi får se om han dyker upp igen, jag vet inte. Det kanske behövs lite inkubationstid  :)
//tillägg: Han kände att han ville fortsätta vara kreativ och inspirerad på sitt eget sätt, inget ont om KR  :)
Klart slut B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion