Forum > Färdiga produktioner
Åsa Wetter & Michael Hansson -On The Horizon
Emulator:
Ja, sångmixen låter bra! Lite lågt kanske, störs av nån stråke här, och en pianoton där.
Man kanske kunde komprimera och peta upp lo-mid en gnutta.
Snyggt annars, nåt svenglish kanske det fanns, but what the heck :D
mahan:
Tjou Åsa!
Har ju alltid gillat din sång o din sångröst, så även i denna låt. Tyvärr blir du lite överkörd av ett lite för hårt piano i introt. Sen måste ja säga att jag blev fundersam över bongotrummorna, tog en stund innan jag fatta vad det var, trodde först at nån knackade på dörren. :o
Så mixmässigt är kompet för högt och täcker in sången.
Pianot kunde ha ett mjukare sound till en sån här skön unplugged låt.
Bongotrummorna tycker jag.... hmmm, att kunde dras ner, eller kanske helt lämnas bort.
Sen blev jag väntande på en stämma till som dock inte kom, fundera på en sån idé, kunde passa fint.
Helheten e snygg, både arr o sång, lite filande på mixen och den sitter scmäck! :)
h. johan
Åsa:
--- Citat från: Boxcutter skrivet 27.10.2009, 00:14:40 ---Av någon anledning smälter jag direkt när en låt har ordet "horizon" i titeln, men din riktigt bra röst och den vackra melodin bidrog nog också rätt mycket!
--- Slut citat ---
--- Citat från: Emulator skrivet 27.10.2009, 01:36:30 ---Ja, sångmixen låter bra! Lite lågt kanske, störs av nån stråke här, och en pianoton där.
Man kanske kunde komprimera och peta upp lo-mid en gnutta.
Snyggt annars, nåt svenglish kanske det fanns, but what the heck :D
--- Slut citat ---
--- Citat från: mahan skrivet 27.10.2009, 05:51:42 ---Tjou Åsa!
Har ju alltid gillat din sång o din sångröst, så även i denna låt. Tyvärr blir du lite överkörd av ett lite för hårt piano i introt. Sen måste ja säga att jag blev fundersam över bongotrummorna, tog en stund innan jag fatta vad det var, trodde först at nån knackade på dörren. :o
Så mixmässigt är kompet för högt och täcker in sången.
Pianot kunde ha ett mjukare sound till en sån här skön unplugged låt.
Bongotrummorna tycker jag.... hmmm, att kunde dras ner, eller kanske helt lämnas bort.
Sen blev jag väntande på en stämma till som dock inte kom, fundera på en sån idé, kunde passa fint.
Helheten e snygg, både arr o sång, lite filande på mixen och den sitter scmäck! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Men se här, vilken bump!
Skitkul att läsa vad ni skriver! Tack så jättemycket!
Jag hör ju saker i den här låten jag med som jag skulle vilja ha ogjort/omgjort, men nu är ju låten som den är så jag får nöja mig såhär. :)
Jag håller framförallt med om pianot men som sagt, låten är stängd och klar. Michael är ju mer låtskrivare än producent så med tanke på det har han fått till låten himla bra utan att vara mixningsfreak :D Svengelskan är jag smärtsamt medveten om - hate it! Det är så lätt att det blir lite försvenskat i en ballad, för man är så utsatt i sången liksom.. man blir så medveten om själv hur man ska uttala..och då blir det lätt lite plattsvenskt liksom. Men men, är man svensk så är man :P
Tack så mycket för fina ord :wub:
Hejsvejs!
ydderF:
Underbar låt och underbar vokal!! :wub:
Som andra påpekar, lite låg vokal i mixen..
Åsa:
--- Citat från: ydderF skrivet 27.10.2009, 13:02:18 ---Underbar låt och underbar vokal!! :wub:
Som andra påpekar, lite låg vokal i mixen..
--- Slut citat ---
Tack! :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida