Forum > Färdiga produktioner

HARMONICA MIKE - Don´t hide from the fire..

<< < (5/6) > >>

Harmonica mike:

--- Citat från: DåligtGehör skrivet 19.04.2007, 23:24:10 ---Ganska intensivt spel på både bas och trummor minst sagt. Lite styltigt och stelt.

Jag tror låten skulle vinna på ett luftigare trumkomp. Mer halvtempokänsla. Lite jazzfunkigt. v.k. hälften så ofta alternerat med (golv)puka. [Jag får se till att komma igång snart så att jag kan ge exempel istället för att bara klaga  :ph34r:  ]

Basidéen är god men jag hänger upp mig på de i mitt tycke överdrivna och i (nästan) varje takt förekommende betoningarna och de likaledes ofta förekommande förslagen. Basfiguren blir lite haltande som om ett ben var kort. Basen väl hög.

Som alltid är sången och feelingen strålande! Så är även låtidéen.

--- Slut citat ---

Thanx DG.
Jo det tekniska är ju inte riktigt min grej.Allt går att göra betydligt bättre.Det är mest liknande figurer låten igenom,den enkla vägen.Men arret är inte klart så det finns mycke å dona med.Jag tar dina synpunkter på drums å bas med mig.Jag tror att i rätt tappning så kan det här bli en riktigt svängig sak.Vi får se vad det blir i slutänden,då detta bara är en skiss som jag ville kolla om den höll..Och det verkar den ju göra.Tack för omdöme om sång å låt ide.

Mvh
Micael

Harmonica mike:

--- Citat från: Toby skrivet 19.04.2007, 19:07:24 ---Bra groove men kan bli bättre. Tagga ner lite och bli mer cool. B) Bastrummespelet med ett konstigt dubbelslag måste du fixa. Tycker låten börjar bra annars och gillar orgeln men tycker att pianot är konstigt. Styr upp det. I andra versen kan du väl låta orgeln komma tillbaka annars blir det väldigt ologiskt genom att flagga för ett instrument som man sedan inte hör igen. Och ett som också är så dominerande.
Ta fram skiftnyckeln så väntar jag spännt på nästa version. :)
Mvh
Toby

--- Slut citat ---

Thanx T.
Jorå,den ska få lite nya kläder denna.Grund gunget behåller jag då det verkar nå fram.Som du hör så har jag testat lite olika prylar på piano å orgel.Nu vet jag vad som gillas och inte.Lite mer kring uppbyggnaden ackords mässigt får det bli och sedan en fin polering ala´den utWalde(intern skämt,fast seriöst menat :D) så har vi en svängig låt.

Hang in there mate.

Micael

Dividend:
Detta är nog det rockigaste jag hört från dig.... Lyssnar nu för första gången, och den är ju trevlig och så men fastnar inte riktigt....
Jag har inga råd att ge, du har det inom dig, my man!
Om dock inte låten växt efter 5-6 genomlyssnar blir jag förvånad :)

Jag är ju van vid 5:a, men vad fasen även Peps gjorde ju ett fåtal dåliga låtar. Där har du min ärliga åsikt. Bliv inte sur, du är fortfarande the number 1 bluesartist of Sweden i mina ögon

Harmonica mike:

--- Citat från: Dividend skrivet 20.04.2007, 10:35:47 ---Detta är nog det rockigaste jag hört från dig.... Lyssnar nu för första gången, och den är ju trevlig och så men fastnar inte riktigt....
Jag har inga råd att ge, du har det inom dig, my man!
Om dock inte låten växt efter 5-6 genomlyssnar blir jag förvånad :)

Jag är ju van vid 5:a, men vad fasen även Peps gjorde ju ett fåtal dåliga låtar. Där har du min ärliga åsikt. Bliv inte sur, du är fortfarande the number 1 bluesartist of Sweden i mina ögon

--- Slut citat ---

Tjena Per.
Här vilar inga ledsamheter. :D Bra att få höra en ärlig åsikt,då sporras jag till att göra låten bättre.
Jag kan tycka att den är lite tradig å tråkig men med ett schysst gung emellanåt..Det gäller bara att åstadkomma det genom hela låten..Jag donar på tills jag har "det",so hang in there.

Mvh
Micael

Burnin Sven:
Tjena Micael ännu en rökare från norr kul. Finns inga ben i den här förutom lite notvärdesfel eller vad det heter på några ställen och lite många på hits på trummorna ibland. Orgeln ska vara där men ska nog spelas lite annorlunda rytmiskt sett, inte i ackorden dom väser precis som dom ska utan i slingorna som löper ibland, lite samma med pianot här och där. Ja du vet sånt som lägger sig till rätta när bandet lirar. Småsaker kort sagt men kanske nåt att tänka på om du vill ta den "hela vägen". I övrigt full pott från Sya. Ja visst sjutton höll på att glömma det är nog from the fire men lägg ut texten på the Muses muse textforum så får du ju hjälp av proffsen. Ha det bra
Göran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion