Forum > Färdiga produktioner
HARMONICA MIKE - Don´t hide from the fire..
Harmonica mike:
--- Citat från: MrPhil skrivet 19.04.2007, 12:14:10 ---Mmm, gillar sången - igen. Vet att det bara är en demo än, men lite mer utspel skulle jag gärna höra i sången dock. Rösten lovar mer än vad som erbjuds på nåt sätt. :)
Schyssta körer!
Orgeln är jag kluven till, låter lite för mycket predikoorgel från pingstkyrkans närradio.... :mellow: typ. Soundet alltså.
Kanske lite rivigare, lite lägre skulle göra susen.
Pianot är överlag bra, men det är några ljusa toner som plippar till på några ställen som känns konstiga.
Något låten skulle trivas utmärkt med, tror jag, är brass!! Lite synkoperade markeringar o stötar! Soul!
Trummorna ÄR det enda problemet egentligen. Mer en soundfråga oxå tror jag. Det saknas dynamik, o blir därmed ganska maskinellt. Skulle vilja kunna erbjuda trumprogrammering, men vågar inte lova att jag hinner tyvärr.... :(
Basen tänkte jag inte på, så den funkar tydligen.
--- Slut citat ---
Mr P.
Brass var en bra ide,förstår hur du menar.Har inga vettiga pluggar dock.Men jag testar med det jag har så får vi se hur det låter.Jag kanske skippar orgeln till förmån för guran..Sången då,du har en poäng där.Det finns en del att ta av i mitt register.Provar lite nya grepp när jag sjunger om.
Ett par toner på pianot snubblar lite,dom kommer i skymundan då guran är på plats..
Tack för bra feedback.
Mvh
Micael
Toby:
Bra groove men kan bli bättre. Tagga ner lite och bli mer cool. B) Bastrummespelet med ett konstigt dubbelslag måste du fixa. Tycker låten börjar bra annars och gillar orgeln men tycker att pianot är konstigt. Styr upp det. I andra versen kan du väl låta orgeln komma tillbaka annars blir det väldigt ologiskt genom att flagga för ett instrument som man sedan inte hör igen. Och ett som också är så dominerande.
Ta fram skiftnyckeln så väntar jag spännt på nästa version. :)
Mvh
Toby
Wernborg:
Sköna körer. Gillar idén med orgeln. Trummisen måste ha damp. Minst. :lol:
Det är en bra låt, borde hända mer i harmonierna.
Harmonica mike:
--- Citat från: Wernborg skrivet 19.04.2007, 22:42:15 ---Sköna körer. Gillar idén med orgeln. Trummisen måste ha damp. Minst. :lol:
Det är en bra låt, borde hända mer i harmonierna.
--- Slut citat ---
Thanx W.
Jag donar på ett tag till med arret,har lite mer ideeas..Sen kan man ju alltid köra den i "magic boxen"å se vad som kommer ut.. :P
Fick ett tips om brass,det kan ju vara nåt..Gura definitivt,och gärna ett mer sammansatt arr/lir.Dra den lite mot soul hållet är ingen dålig tanke heller..
Well well,jag donar ett tag till..Äntligen fått ordning på datan!
Mvh
Micael
DåligtGehör:
Ganska intensivt spel på både bas och trummor minst sagt. Lite styltigt och stelt.
Jag tror låten skulle vinna på ett luftigare trumkomp. Mer halvtempokänsla. Lite jazzfunkigt. v.k. hälften så ofta alternerat med (golv)puka. [Jag får se till att komma igång snart så att jag kan ge exempel istället för att bara klaga :ph34r: ]
Basidéen är god men jag hänger upp mig på de i mitt tycke överdrivna och i (nästan) varje takt förekommende betoningarna och de likaledes ofta förekommande förslagen. Basfiguren blir lite haltande som om ett ben var kort. Basen väl hög.
Som alltid är sången och feelingen strålande! Så är även låtidéen.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida