Forum > Färdiga produktioner

HARMONICA MIKE - Don´t hide from the fire..

<< < (6/6)

Harmonica mike:

--- Citat från: Burnin Sven skrivet 22.04.2007, 02:19:29 ---Tjena Micael ännu en rökare från norr kul. Finns inga ben i den här förutom lite notvärdesfel eller vad det heter på några ställen och lite många på hits på trummorna ibland. Orgeln ska vara där men ska nog spelas lite annorlunda rytmiskt sett, inte i ackorden dom väser precis som dom ska utan i slingorna som löper ibland, lite samma med pianot här och där. Ja du vet sånt som lägger sig till rätta när bandet lirar. Småsaker kort sagt men kanske nåt att tänka på om du vill ta den "hela vägen". I övrigt full pott från Sya. Ja visst sjutton höll på att glömma det är nog from the fire men lägg ut texten på the Muses muse textforum så får du ju hjälp av proffsen. Ha det bra
Göran

--- Slut citat ---

Tack Göran.
Jo liret är ju lite trevande och sökande på denna.Mest för att jag ville se vad som funkade och inte.
Gunget finns ju men det saknas lite mer för att få en komplett låt.Nåväl jag donar på så får vi se vad som ramlar ut..Bra tips om Muses muse kring texten..

Mvh
Micael

mr_chess:
tjena!!

lyssnar på den nu och det svänger helt klart

men jag tycker att sången liksom lite väl mycket i framkant jämfört med de andra. sen skulle kanske man kunna dra ner på luftigheten på trummorna.
vet inte heller men sången är något för basig i mina hörlurar, dock är det hörlurar det rör sig om.

mvh anders

91:an:
Skön låt med bra bluessväng. Dock tar trummorna för mycket utrymme jämfört med sången som hamnar lite i skymundan. I mina högtalare låter det som sångaren befinner sej bakom trummisen i halvstängd garderob (nu hårddrar jag det lite). Kanske man skulle dra upp diskanten något på sången samt sänka volymen på trummorna för att få balans? I ett sånt här bluesgung skulle man till och med kunna välja vispar eller helt ta bort virveln och bara köra med jazzig hihat via foten ;)

Harmonica mike:
New comments..Coolt!
Då detta bara är ett utkast och ingalunda färdigt mix/arr mässigt så skriver jag inte så mycket mer än att så småningom när jag får lite mer tid, så ska det göras klart.
Låt ide´n verkar ju funka,så det skall definitivt jobbas vidare..

Tack Mr.chess å 91:an.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion