Forum > Demolåtar

Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår

<< < (10/25) > >>

Dividend:

Låten börjar ta form. Lägger upp kraftigt omstuvad sak, med med klar "form" av vers-refr-stil... (Med med ett enormt isntrumentalt avslut. Som nog kortas

Sångerska är kontaktad, men jag får nog förenkla violin melodin något för sång. Även textskrivare inkallad ;)
Vacker (tycker jag), men kanske för sorgligt för att vara vårvisa?  :unsure:

Några tankar om detta (ännu ett utkast)?

/Per

Dividend:
Ok, nytt utkast eftersom förra försöker tydligen var för sorgsna och dystra :)

Är denna glad nog?  (Finns i trådhuvudet.)

Vårvisa 2010: Sädesärla. Det är bara ett utkast än. sångmelodi spelas av violin.

Eddi:
Den här var riktigt skön Div. Men jag blir ambivalent när du säger att violinen ska ersättas med sång jag tycker du har fått fram ett riktigt skimrande violinspel här. Däremot kan tutilutet vid 76 och 108 gärna få försvinna för sång. Jag har lite svårt för violinen mellan 133 och 190 också dels är det aningens för höga toner och dels saknas lite känsla i det liret känner jag.

Nu låter det som om jag går in och styr väldigt mycket, det är inte meningen ville bara förmedla vad jag känner när jag hör det här fina stycket som väl borde heta Sädesärlan i bestämd form? :lol: Titta nu tycker jag till igen......

Dividend:
Kul att violinen funkar. Och att melodin upplevs som riktigt skön :)
Skrev versen på 10 minuter på lunchen igår, sen refrängen senare på kvällen.
Skall kolla tutiluret. Piccolon?

Ok, det partiet är nyast som du inte tycker är så bra ;)
Behåller de andra då..
Tack!
(Tycka är bra, det är därför jag lade upp den ;)

Dividend:
Vårvisa 2010 !

OKEJ! VÅRVISA 2010 kommer under nästa vecka. Här är första insjungning (av mig, på  stockholmska, kanske kan roa nån, fast det är falskt som satans! ;)
VÅREN är här! Snön smälter under SNABBT, och nu skiner solen upp till smålandsgränsen :)

Jag har alltså sjungit in följande (text av Cykeln) åt Åsa ;)
Grym är den när Åsa väl sätter melodin :) under nästa vecka! (Kanske redan söndag)

Sorry bout förvirringen i "Kontrapunktpartiet", men rätt lustig insjungning på ett förvirrat sätt ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion