Forum > Demolåtar
Dividend (piano), Elena (violin), Marre (sång) - Du är min vår
Dividend:
Tjohej, tack skall du synth. :)
Dividend:
--- Citat från: equality skrivet 18.04.2009, 15:12:33 ---En av dina absolut bästa. Jättefint!
--- Slut citat ---
Det var det absolut snällaste jag hört från en kritiker som dig :D
TACK! The man is back in town ;)
Dividend:
Vårvisa (Koltrasten) !
ny versioin
--- Citat från: equality skrivet 18.04.2009, 15:12:33 ---En av dina absolut bästa. Jättefint!
--- Slut citat ---
Tack igen, När koltrastens visa förklingat till moll... eller vad det heter. Borde inte snön försvinna typ när som helst nu? :unsure:
Till alla: Ny kraftigt förbättrad version (med litegrann kaos på nåt ställe pga idéproduktiva dagar) Det bör bortses från om man skall kritisera :) Eller om man saknar förmåga att se potentialer i konst, kan man ju lyssna ändå..
Versen är en av pianomelodierna, och refräng likaså. Skall bara sortera lite. Och fråga sångerskan.
Tar gärna emot tankar om vad som skall bort och vad som är bra i arret, kanske inte kompositionen (men den är jävligt bra), och gärna nya idéer om det hela och sångtext på svenska eller eng är välkommet från vemsomhelst!
/per
cykeln:
Får en lite sorgsen känsla av detta - inte direkt vår alltså. Där ser man vad olika man kan uppleva musik.
Kanske att melodin är lite avancerad för att rubriceras som visa?
Det är vackert och stämningsfullt - lite nordiskt med några kinesiska dofter
Kanske lite kaos också som du skriver
Dividend:
Tjena Stefan!
Detta skrev du om gamla stycket tidigare i tråden:
--- Citat från: cykeln skrivet 18.03.2009, 20:53:17 ---Det är mer kraftfullt än skirt så det låter mer sommar än vår
--- Slut citat ---
Och detta om nya versionen:
(lite klippt)
--- Citat från: cykeln skrivet 05.03.2010, 12:02:27 ---Får en lite sorgsen känsla av detta - inte direkt vår alltså. Där ser man vad olika man kan uppleva musik.
--- Slut citat ---
Om jag skall tolka detta, så håller jag nog med om dessa beskrivningar (de gamla idéerna finns i slutet av den här version)
Tänkte att jag skulle börja lite tungt som i slutet av vintern, och sen låta det hela övergå till vår via olika metoder.
Men det blir inte mycket till visa då.
Föredrar en enklare lösning i detta fall.
--- Citera ---Kanske att melodin är lite avancerad för att rubriceras som visa?
Det är vackert och stämningsfullt - lite nordiskt med några kinesiska dofter
Kanske lite kaos också som du skriver
--- Slut citat ---
En del konstigheter, mest massa överflödigt som slunkit med. Kanske för mycket för att läggas upp. Skall sätta mig nu ikväll och göra en visa av de två starkaste melodierna (vers, refräng) för piano och nåt stråk och sång. Så det blir sjungbart.
Kanske har nåt instrumentalt mittparti, eller intro/avslut, med det bästa (glada) av det andra
Blir nog bra...
Tack för lyssningen och intressant hur det uppfattas!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida