Forum > Färdiga produktioner
Biscuit Barney - Kvicksand
Avslappnad:
Låten gick på rull här länge, länge igår och den är så otroligt bra!!! Skånskan sitter som en smäck till låten och av någon anledning får rösten mig att tänka på Peter Ripa, ( http://www.peterripa.se/ )om det är bekant. Men som sagt, jag lyssnar gång på gång och tröttnar inte, vilket är ett mycket gott betyg. :)
jonnerstone:
En ny mix är nu uppladdad.
Sången har åkt upp i volym på vissa ställen plus att det tillkommit en outroslinga på sången. Texten har således fått ett litet tillägg. En stämma i bakgrunden har ändrats. Trumljuden och har ändrats och då framförallt virveln som blivit mer syntetisk och statisk för att passa bättre in i synthpop-arret. Fillsen har även dom blivit enklare och mer statiska. Till sist så har hela mixen fått lite mer brightness över sig då den var lite dov innan.
Hoppas det faller i smaken
Micke
http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=16201.msg115453#msg115453
MaxB:
Lyssnar på den nya och minns inte vad som skiljer från tidigare version men det är kul att låten växer. Nu gillar jag den mer!!!
asti:
Nu kommer sången fram bättre i verserna, men det kanske å andra sidan minskar effekten något när refrängen drar igång...? Är lite osäker......
Hur som helst - refrängen ger fortfarande gåshud! :wub:
Snyggt outo, gillar framför allt basen där!
jonnerstone:
--- Citat från: MaxB skrivet 18.08.2009, 13:46:41 ---Lyssnar på den nya och minns inte vad som skiljer från tidigare version men det är kul att låten växer. Nu gillar jag den mer!!!
--- Slut citat ---
Puh!!! Vilken tur! Hade ju inte varit kul om det hade varit till det sämre.
Tack för kommentar
--- Citat från: asti skrivet 18.08.2009, 15:44:59 ---Nu kommer sången fram bättre i verserna, men det kanske å andra sidan minskar effekten något när refrängen drar igång...? Är lite osäker......
Hur som helst - refrängen ger fortfarande gåshud! :wub:
Snyggt outo, gillar framför allt basen där!
--- Slut citat ---
Jo...det blir ju en balansgång där, eftersom vi inte vill höja sången i refrängerna för att det känns skönt när den smälter in i ljudbilden. Så hur mycket kan man höja verssången utan att tappa trycket in till reffen?? Men jag tror ändå att det funkar nu, men om fler känner att det tar bort refrängeffekten så får vi väl sänka verssången en liten aning eller höja refrängsången lite....fast det tar emot :)
Kul att du gillar outrot
Tack för kommentar och lyssning
Micke
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida