Forum > Färdiga produktioner
Biscuit Barney - Kvicksand
Silverpilen:
--- Citat från: aROCKER skrivet 17.08.2009, 15:06:25 ---Helt lysande, håller klass!
Sång upp en millisivert och kanske en soft gura ändå...marginellt, äh detta är great!
Hatar skånska men detta låter liderligt...ni kanske ska ge fan i och prata och bara sjunga, hehe, puss på er!
/aROCKER
--- Slut citat ---
tack, haha, javisst låter skånska förjävligt :D
--- Citat från: MaxB skrivet 17.08.2009, 16:49:18 ---Biscuit Barney - jag laddar ner till mp3-spelaren för att lyssna på väg hem. Vilka är de andra två låtarna? Var kan man lyssna på dem? Jag har ett minne av att en av de här tre är den där som gör mig knäsvag - av skånskan och hela låten, helt outstanding lixom :wub:
Vad heter den där andra som jag tänker på?
--- Slut citat ---
roligt att den var e du gillas oxå, det var den första vi gjorde,,, att skånskan gillas gillas oxå ;)
--- Citat från: Avslappnad skrivet 18.08.2009, 12:48:03 ---Låten gick på rull här länge, länge igår och den är så otroligt bra!!! Skånskan sitter som en smäck till låten och av någon anledning får rösten mig att tänka på Peter Ripa, ( http://www.peterripa.se/ )om det är bekant. Men som sagt, jag lyssnar gång på gång och tröttnar inte, vilket är ett mycket gott betyg. :)
--- Slut citat ---
tack, det är ju gött om man inte tröttnar så fort på låten, verkligen roligt att höra ! tack för tipset om peter ripa, honom hade jag aldrig hört talas om men det var ju en jäkligt härlig överraskning,, tack, alltid roligt när man snubblar över nåt nytt på detta viset.
--- Citat från: asti skrivet 18.08.2009, 15:44:59 ---Nu kommer sången fram bättre i verserna, men det kanske å andra sidan minskar effekten något när refrängen drar igång...? Är lite osäker......
Hur som helst - refrängen ger fortfarande gåshud! :wub:
Snyggt outo, gillar framför allt basen där!
--- Slut citat ---
tack, skitkul att du gillar reffen så mkt och kanske du har rätt i det där med att man tappar lite av kraften i reffen iom att verserna höjs ?? men som micke säger det är väl en balansgång, jag gillar det såhär bättre men det vore intressant att höra fler åsikter om detta.
basen är min favvo oxå :rolleyes:
tack för lyssning //
Åsa:
Underbart bra... och outrot blev ju helt klockrent, så skulle det ju vara!!
Allt är så bra så bra, fan va bra ni är :lol:
stensdotter:
*haha*
I morse vaknade jag med er låt i huvudet. Den gick om o om igen. Med en liten skillnad. "I kattsand sitter jag fast" var testen. *fnissar* Undrar vad jag drömt om innan dess. Men låten är så kvidande bra att den har varit med mig i sinnet i flera dagar fast jag bara lyssnat på den tre gånger. Nu ska den in i min telefon (och era andra också som jag inte lyssnat på) och åka tåg med mig i morgon. Mysigt :wub:
Eddi:
Frågan är om man kan sitta fast i kattsand
Dividend:
Har varit här och lyssnat några gånger, men kom inte på nåt att skriva.
Låten är både medryckande, lite deppig/sorglig men vacker och det visar sig i sånguttrycket. Som är bra.
Jag gillar allt med den här låten. Kompet är fasen det bästa jag hört på länge, det lämnar plats för sången SAMTIDIGT som det är ganska invecklat och trevligt att följa för sig..
Kommer ihåg att jag skrev tidigare i tråden, att texter betyder mycket i pop. Ganska skönt (!) att ni har skrivit den deppigaste texten jag hört på länge, och inte de vanliga positiva, hurtiga texterna.
Som iofs hade passat den här låten också.
Bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida