Forum > Färdiga produktioner

Biscuit Barney - Kvicksand

<< < (3/20) > >>

jonnerstone:
Oj.....sjukt roligt att ni gillar det. Det tog lite tid men hoppas det var värt det  :)

Emu: Tjenare!! Ja vi snackade ju trumljud i ett tidigare skede. Men nu tycker jag dom passar inte bättre eller så är det jag som vant mig  ;) Men jag gillar den där blandningen av nytt och gammalt i trumljuden. Men hela låten får väl gå igenom dina maskiner en vacker dag  :D
Jag håller ju också med om det där med att låta orden få kliva fram efter ett tag som cykeln så fint beskriver det.
Men dom flesta verkar vilja ha en liten höjning av sången...så det får väl bli så.  :D
Kan du tiden på den "kompimerade" cymbalen? Den är egentligen inte komprimerad alls...dock nersamplad. Den ligger antagligen bara för högt i volym.

Eq: Tack för dom fina orden. Jo där är lite kompressor på men inte så där överdrivet. Men låten är ju uppbyggd av bara synthljud så då det blir ju lite rakt eller vad man ska säga. Basen har jag dock spelat in på riktigt på min gamla Aria Pro II.  :) Ville att dynamiken skulle ligga i själva arret istället för i volymen.....flummigt kanske"""" :blink:
Tack för synpunkter

Guran: Tack ska du ha. Kul att det gillas. Jag hade faktiskt gitarrer på i ett tidigt stadium, men när låten växte fram och Tompas(Silverpilen) sångsliga kom in i bilden så blev gitarrerna överflödiga och jag tog det "svåra"  :rolleyes: beslutet att göra låten som en ren synthpop låt.
Jag växte upp med synthen så du....jag tror jag behåller synthljudet i outrot   :lol: Hoppas du står ut ändå  ;)
Sången kommer att åka upp lite i nästa mix!

Dividend: Nu fick jag ångest, jag lyssnar alltid på dina alster men har aldrig kommenterat tror jag. Har tänkt göra det varje gång.....men det blir inget....kommer lixom inte på vad jag ska skriva Jag gillar det helt enkelt och har inget att tillägga då jag inte kan genren. Men jag är tacksam för att du tog tig tid att skriva ett par ord och fina ord var det ju också  :)
Yupp sången ska upp....men bara lite.
Texten finns nu att beskåda också!!

Asti: Halvskåning?? Finns det nåt sånt  ;) Skåning är man i hjärtat :lol: Kul att det gillas och texten finns upplagd nu.
Tack tack

Åsa: Du var inte den enda som var orolig. Både jag och Tompa var nervösa över vad du skulle tycka.....efter alla dessa påtryckningar både här och på Myspace  :lol: :lol: Men nu kan man andas ut igen då......riktigt glad att du gillade den så du inte blev besviken. Så du vill ha upp sången lite....det var ju oväntat  ;) Som du vill, only for you  :D
Tack!!

cykeln: Hej!! Tyvärr är ju låten lite för lång för melodifestivalen max 3 min. Men vi har faktiskt en gammal låt som vi skrev för hundra år sen som vi tänkt arra om en vacker dag och skicka in till den där tävlingen.
Funderade också lite på körer eller nåt i avslutningen. Tompa hade nån idé, men min personliga smak fick ta över. Jag gillar såna här långa utdragna outron som bara maler på och blir nästan hypnotiskt. Men det är kanske bara jag som får den där hypnotiska känslan???
Som sagt tidigare....synthen ligger mig varmt om hjärtat. Det enda som är äkta i den här låten är basen, förutom sången då givetvis. :)
Sången kommer att höjas och texten finns att läsa i detta ögonblick  :)
Tack ska du ha för att du tog dig tid!!

Text och sånginsatser lämnar jag över till Tompa att kommentera  :)

Texten finns nu också att läsa i trådhuvudet.

Marruschkka:
Jaa..det är bara att sälla sej till hyllningsskaran..jätteskön låt ni fått till, ingen är besviken :D

Men jag tjatar oxå om att sången ska höras mer..nu får man anstränga sej ibland för att höra, men det fixar du ju, bra!

Radio-klar låt det här :P

/Marr

Markus Broberg:
Holy shit vad bra. Ni har ett eget sound och allt är helt enkelt asbra:)
Jag skulle lätt betala för det här.

Silverpilen:
shit vad roligt att det gillas

Emulator: det gjorde mig verkligen superglad att läsa ditt inlägg, man vill ju alltid att det man förmedlar skall kännas trovärdigt och om det känns som en symbios mellan text,musik och sånguttryck så är nog så mkt vi bara hade kunnat önska. jag har lagt ner många mil på texten faktiskt så det känns skitkul när den når fram.
tack det var finare komplimanger än jag kunnat drömma om :wub:

equality : tack, vad roligt att det gillas och kul om refrängen upplevs som stark, det vill man ju alltid få till :rolleyes:

Guran: skitkul att du gillar låten, ja jag tycker miklo har lyckats jäkligt bra med sångljudet. är texten svår att höra genom hela låten eller bara i partier ? jag själv upplevde 2:a versen som lite för låg !  :unsure:

Dividend : än så länge så har ingen sågat oss för dialekten,, konstigt :D . jag håller med om att texten är jätteviktig och får inte bara bli nåt att hänga upp melodin på, så jag hoppas att det räcker att höja den lite för att den ska nå fram ?

asti wow, en reffe som ger gåshud, det var mer än roligt att höra :) tack! ja så var det det där med texten  :lol:

Åsa : puhh, sikken tur att du gillade det Åsa, jag måste säga att jag var rätt nervös och  rädd att du byggde upp förväntningar som vi inte skulle kunna leva upp till :rolleyes: tycker du sången skall upp över hela linjen ? jag märker mest i andra versen. tack för lyssning och roligt att det gillades :)

cykeln : jätteroligt att det gillas, tack, ja schlagerfestivalen hade väl inte varit fel,, hyfsad marknadsföring :D jättekul att höra att refrängen gillas. angående texten, förutom volymen då, så var det fint beskrivet att orden kliver fram så småningom och även som du säger EMU att det tar några lyssningar,, det är inte fel, tycker jag heller  (öhh vad var det för svenska ?) :) avslutningen ja, jag gillar den som den är men har även sjungit in en liten malande ordlek som jag skulle vilja testa hur det skulle tas emot,,miklo ;)

jonnerstone : vad är det du säger, ska vi göra en Biscuitlåt av allting har sin tid ? ja varför inte egentligen,,den finns ju ! I lite modernare tappning så...

Marruschkka : vad roligt att du gillar den,, jaja sången ska upp :D tycker du den ska upp över hela linjen eller bara vissa partier ??

Markus Broberg : tack så mkt :) det värmer,

tack alla för lyssning, vi hoppas väl att det inte ska dröja fullt så lång tid till nästa låt  :unsure:

Marruschkka:
Lyssnar på den nu igen, jag tycker att det är i  introt samt versen som sången ska upp..bara lite..reffen funkar bra, och det vore kul att få höra den där ordleken du hade på gång i outrot..kan bli riktigt häftigt :rolleyes:

Hur bra som helst annars!!

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion