Forum > Färdiga produktioner
Someone like you
hogge:
Jag klickade på den fil som är uppladdad på KR (fick inte igång filen där det stod att H-Mike sjunger) så jag vet inte vem som sjunger på just detta exemplar.. Oavsett detta så tycker jag att det är en trevlig liten poplåt.. Perfekt framförd med bra spel och fantastisk sång.. Får lite 60-tals vibbar.. Skulle lika gärna kunnat vara (lite trött på jämförelsen, men..) en Lennon/McCartney-produktion.. Således högsta tänkbara betyg..
Åsa:
-här hade det hänt grejer!
Lyssnade på versionen med Hmike. Allt låter klart tycker jag, verkligt snyggt arr.. låten var rätt lång va? Kollade aldrig nån tid. Men den blev aldrig det minsta långtråkig, snyggt! Jättekul att höra Hmike sjunga detta, skitbra sjunget. Sången kan få komma upp liiiiiite bara, bara lite :)
Harmonica mike:
Åsa:
Oj vad glad jag blev att dina fina ord om min sång på denna.Du vet ju vad jag har för register och denna låg väldigt högt,så jag fick ta i från tårna för att nå upp till detta.Förmodligen hade jag satt den en oktav lägre över hela linjen :)
Stort tack,det värmde min själ :wub:
Stefan:
Lyssnar på version 3.Mixen av min röst och de åtgärder du gjort är lysande.Ohyggligt snygg mix,och än igen - vilken låt du skrivit!!
Om du visste vad det värmer mitt hjärta att du lät mig sjunga på denna...
Skrev ju nåt sist om att lägga in lite mer sång i luckan i slutet..Visst det funkar ju kanon så här..Men hur skulle det låta om jag ylar några fler "someone like you",samt tog ut några stämmor och kompletterade med det?
Kanske tycker du att det håller,det gör jag med men bara en tanke jag haft sedan förra mixen..Dock svårt att komma till skott då det kräver en ordentlig uppsjungning..Kan ju alltid göra en test och skicka över så får du höra hur jag menar...
Detta fullständigt lysande lir och mixmässigt,garanterat den bästa mix jag hört från ditt håll.
Mike
Eddi:
Jag har ping-pong-lyssnat en stund nu på senaste verren och näst senaste. Mitt omdöme - världsklass står kvar - tycker kanske att h-mike försvan lite i senaste verren men ändringarna på guran är bättre även om jag gillar övertonerna.
Ja så vad blir då bedömningen? Vet faktiskt inte jag gillar båda versionerna plus för sångdelayerna i sista men plus för sångljudet i nästsista ändå. Aftonbladet eller Expressen ja jag vet inte en jäkligt skön låt som tillhör KR´s bästa oavsett version.
Thats the final countdown - lysande helt enkelt - oavsett version..
F-n vad mjäkig jag är.....
Eko
mahan:
Tjou Wernborg!
"en pärla" "ett snyggt litet stycke" har det sagts.... den version jag lyckats ladda ner sitter utan HM och är säkert grundversionen. Och bra så, senaste verren ligger på ca 13 mega så Hyrkköläöbon har knappast möjlighet till den,
Gillar stycket så långt, resligt 70-80-tal på gång. Din sång gillas stort, fast det omriggade "telefonsoundet" vet jag inte riktigt hur jag ska behandla, förstår ju att du söker kontrast till låten, vara för länge nu enligt min lilla tanke.
Sammandrag då....
Snygg låt, snyggt sjunget + körer, arret med "telephonen" kunde funderas över. Trumsoundet i början ligger inte i min favoritklass, sitter bättre när restev av kalaset kommer igång!
Snyggt pianilir och pianodrillande, gurasolot kunde ha ett mera massivt sound, nu låter det lite väl "utsökt" för att passa till det annars snygga kompet.
Drive on master! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida