Forum > Färdiga produktioner

Someone like you

<< < (9/13) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Eko skrivet 25.07.2009, 13:41:21 ---Nu har versionen med HM på sång snurrat här en stund och - ja det blir ju en annan låt på något sätt samtidigt har ju arret anpassats till den här versionen. Jag tycker den är helt suverän!! Och HM kan ju sjunga på riktigt (visste jag i o f s förut men detta är fantastiskt bra - världsklas)
Parallellerna med religösa låtar bjuder ni ju verkligen på här med bra spelat gospelpiano (P-E Hallin har alltid varit lite förebild för mig men jag kan ju inte lira som han - skulle börja kurs hos honom men då ville Elvis ha honom i LasVegas), gitarrspelet och soundet är skitbra, visst mycket övertoner men ballt.
Gör ni om texten något och slänger in en halleluliakör på slutet så skulle det bli en kanonhit i vissa kretsar världen runt.

--- Slut citat ---

--- Citat från: Eko skrivet 27.07.2009, 22:25:57 ---Bump
Den här sjunker oroväckande i listan  dels är det en kanonlåt dels är det ett fantastiskt alternativ med H-Mike missa inte att lyssna på denna. Och nä ingen har bett mig att bumpa denna. Den är ju tokbra bara.
Eko

--- Slut citat ---

:wub:
Bara att tacka och ta emot.

/ S

Rattlesnake:
Nog är nya versionen ett rejält kliv framåt. Den första har iofs lite roligare/mer annnorlunda ljudbild, men den senare andas proffsprod. Kan nog tycka att elbasen ligger aningens högt i mixen, men trummorna tycker jag är bra. Tycker det låter riktigt bra om ljuden också.

Harmonica mike:
Eddie:

Ja vad säger man? Jag är på alla sätt och vis hetero,men jag måste säga: Jag älskar dig  :wub:

Jag känner mig mycket stolt och måste ge Stefan all credit för denna låt,fantastiskt lirat!
Första gången jag hörde den så föll jag som en fura,och det behövs om man skall kunna göra det hela trovärdigt.Stefan höll mig hårt i kopplet då han var ute efter detta uttryck,och det är bara att erkänna - det blev perrens.

Nu är jag tillbaka i studion och har lite ideer/kompletteringar sångmässigt,vi får se om det faller i god jord..Två timmars uppvärmning behövs för att nå dit jag vill då låten ligger väldigt högt för mig,vi får se om jag fixar det...

Tack alla för fina kommentarer,och all credit till Stefan för att jag fick sjunga.

Mvh
Micael

cykeln:
Visste väl att jag inte skulle lyssna på denna - nu blir man så där nere och deppig och tappar all lust att göra något själv ...
Alltså skitbra, proffsigt på alla sätt och vis.
Sången, gurorna, trumsen - alla tummar ups. Även de små pianofigurern i slutet på några verser.
Låten som sådan är ganska förutsägbar - spec versen
och så tycker jag att HM inte ska ta i så mycket på första reffen - spar på krutet till de som kommer sen
- lite skit ska ni ha!  :D

Wernborg:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 28.07.2009, 10:56:17 ---Nog är nya versionen ett rejält kliv framåt. Den första har iofs lite roligare/mer annnorlunda ljudbild, men den senare andas proffsprod. Kan nog tycka att elbasen ligger aningens högt i mixen, men trummorna tycker jag är bra. Tycker det låter riktigt bra om ljuden också.

--- Slut citat ---
Tack. Har sänkt elbasen i version 3 som ligger längst upp.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 28.07.2009, 11:26:15 ---Jag känner mig mycket stolt och måste ge Stefan all credit för denna låt,fantastiskt lirat!
Första gången jag hörde den så föll jag som en fura,och det behövs om man skall kunna göra det hela trovärdigt.Stefan höll mig hårt i kopplet då han var ute efter detta uttryck,och det är bara att erkänna - det blev perrens.

--- Slut citat ---
Hehe. Den gick alldeles för högt tyckte du i början minns jag, men jädrar i min låda va bra det blev till slut. Tack så mycket.

--- Citat från: cykeln skrivet 28.07.2009, 12:44:39 ---Visste väl att jag inte skulle lyssna på denna - nu blir man så där nere och deppig och tappar all lust att göra något själv ...
Alltså skitbra, proffsigt på alla sätt och vis.
Sången, gurorna, trumsen - alla tummar ups. Även de små pianofigurern i slutet på några verser.
Låten som sådan är ganska förutsägbar - spec versen
och så tycker jag att HM inte ska ta i så mycket på första reffen - spar på krutet till de som kommer sen
- lite skit ska ni ha!  :D

--- Slut citat ---
Haha. Du är rolig du.
Tack för rosen och skiten.

Åsså..... Bump!!
Ny version med beskrivning längst upp.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion