Forum > Färdiga produktioner

Someone like you

<< < (4/13) > >>

Marruschkka:
Lyssnar på denna och gillar stämmorna,förutom telefonrösten, känns nasal i det här sammanhanget tycker jag.
Snygg melodi och instrumenten behärskar du ju minituöst, ingen är förvånad :P

Känner som Spacetrucker, finns lite 10cc-vibbar..kanske lite Sparks oxå, brittiskt låter det i alla fall.

Gillar!

/Marr

Harmonica mike:
Hej Stefan.

Bra låt och snyggt lirat som alltid,det låter klart i mina öron musikaliskt - men inte sång mässigt.Här gör sig inte din röst.Lyssnade på denna för flera dagar sedan och visste inte riktigt vad jag skulle skriva om sången..Du har satt en bra styrning för hur det skall låta,och texten flyter snyggt i arret.Men en sångare med rätt pondus/tryck/känsla - då..

På förslag:Låt någon med soul feeling komma till tals på denna.Jag tror det skulle lyfta flera kilometer med rätt sångare/sångerska.

Låten är bra så ge den en chans till med en annan röst.Jag har inget emot att testa,för att ge dig en inblick i hur man skulle kunna göra sångmässigt - sen om du köper det är en annan fråga..Men jag testar gärna som sagt.

Mvh
Micael

Tokai:
Tycker det låter som ett bidrag från Melodiefestivalen nångång på 70-talet, kanske med Ted Gärdestad. Fast med lite hiphop komp, nedstämda trummor, är det väl?
Dom här markeringarna känns lite för tunga före refr. Jag hade också velat haft utan det som låter som marracas under det partiet, och på en del andra ställen också, lite mera luft alltså.
10cc - noway!
Telefonröst med reverb, vet inte, ska det va nån ska den nog vara mycket instängd.
vad jag gillar är sången + gitarren. Kompet borde varieras mer. Låten är faktiskt ganska klistrig!
Men va fan, slipa på vet ja
Alltså ideén moderna hiphop(rytmen)+Gärdestad(melodien) skulle kunna bli nåt

max:
Vacker låt!

Riktigt snygga melodier och gitarrerna och pianot är suveränt spelade. Lite tveksam till telefonrösten jag också men i övrigt tycker jag mixen sitter fint :)

Bra jobb!

Wernborg:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 26.02.2009, 09:33:46 ---Tjou
Jag vet inte varför men jog kommer att tänka på 10CC...

Krister

--- Slut citat ---
Vet inte heller...  :lol:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 26.02.2009, 11:00:38 ---Lyssnar på denna och gillar stämmorna,förutom telefonrösten, känns nasal i det här sammanhanget tycker jag.
Snygg melodi och instrumenten behärskar du ju minituöst, ingen är förvånad :P

Känner som Spacetrucker, finns lite 10cc-vibbar..kanske lite Sparks oxå, brittiskt låter det i alla fall.

Gillar!

/Marr

--- Slut citat ---
Telefonröster åker all världens väg i nästa mix.
Tackar.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 27.02.2009, 11:03:43 ---Hej Stefan.

Bra låt och snyggt lirat som alltid,det låter klart i mina öron musikaliskt - men inte sång mässigt.Här gör sig inte din röst.Lyssnade på denna för flera dagar sedan och visste inte riktigt vad jag skulle skriva om sången..Du har satt en bra styrning för hur det skall låta,och texten flyter snyggt i arret.Men en sångare med rätt pondus/tryck/känsla - då..

På förslag:Låt någon med soul feeling komma till tals på denna.Jag tror det skulle lyfta flera kilometer med rätt sångare/sångerska.

Låten är bra så ge den en chans till med en annan röst.Jag har inget emot att testa,för att ge dig en inblick i hur man skulle kunna göra sångmässigt - sen om du köper det är en annan fråga..Men jag testar gärna som sagt.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
Rätt pondus säger du.  :lol: Nja, detta är nog inte en soullåt i min värld. Mer brittisk gammal pop som Marre var inne på. Därmed inte sagt att jag sjunger bättre än dig.  ;) Du får gärna testa en version så kanske jag ändrar mig ang. soul eller inte.  :D Släng i väg ett pm till mig ifall du fortfarande vill sjunga en vända.

--- Citat från: Tokai skrivet 27.02.2009, 19:53:34 ---Tycker det låter som ett bidrag från Melodiefestivalen nångång på 70-talet, kanske med Ted Gärdestad. Fast med lite hiphop komp, nedstämda trummor, är det väl?
Dom här markeringarna känns lite för tunga före refr. Jag hade också velat haft utan det som låter som marracas under det partiet, och på en del andra ställen också, lite mera luft alltså.
10cc - noway!
Telefonröst med reverb, vet inte, ska det va nån ska den nog vara mycket instängd.
vad jag gillar är sången + gitarren. Kompet borde varieras mer. Låten är faktiskt ganska klistrig!
Men va fan, slipa på vet ja
Alltså ideén moderna hiphop(rytmen)+Gärdestad(melodien) skulle kunna bli nåt

--- Slut citat ---
70-tal är det nog på nåt sätt ja.
Jag ska absolut slipa vidare. Telefonrösten ja.... Nix. No more.

--- Citat från: max skrivet 01.03.2009, 21:29:14 ---Vacker låt!

Riktigt snygga melodier och gitarrerna och pianot är suveränt spelade. Lite tveksam till telefonrösten jag också men i övrigt tycker jag mixen sitter fint :)

Bra jobb!

--- Slut citat ---
Tack så mycket.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion