Forum > Färdiga produktioner

Someone like you

<< < (5/13) > >>

mahan:
Tjou Wernis!
Detta är en lyckad låt, förutom telephonevoicen som jag dock förstod att kommer att avlägnas. ;)

Delaljer:
- onödigt att ha trummorna naket "trampande" in i intron
- sången känns lite överdriven vid 3:14-3:31

+ bästa catchen tycker jag hittar i parten 3:54-4:11 "will i  ever fall in love again with someone like you" när basegången och melodin hittar varann! SNYGGT. kunn de upprepas en gång til på slutet utan trummor och med sakta stannde takt.

Sången o stämmorna e bra bara dom lite tajtas till.

Gillar ju detta,  work on mannen!

h.  johan

Rattlesnake:
Fast jag gillade den doubletrackade, superpanorerade sången förstås, påminner ju inte så lite om 70-talsideal. Feta trummor och gitarrer. Pianot som svävar ut över hela ljudbilden gillar jag också. Sången håller väl inte riktigt samma höga klass, saknar framför allt brittiskt eller amerikanskt uttal. Körerna låter bra, men kunde ha varit lite maffigare.

Wernborg:

--- Citat från: mahan skrivet 01.03.2009, 23:01:02 ---Tjou Wernis!
Detta är en lyckad låt, förutom telephonevoicen som jag dock förstod att kommer att avlägnas. ;)

Delaljer:
- onödigt att ha trummorna naket "trampande" in i intron
- sången känns lite överdriven vid 3:14-3:31

+ bästa catchen tycker jag hittar i parten 3:54-4:11 "will i  ever fall in love again with someone like you" när basegången och melodin hittar varann! SNYGGT. kunn de upprepas en gång til på slutet utan trummor och med sakta stannde takt.

Sången o stämmorna e bra bara dom lite tajtas till.

Gillar ju detta,  work on mannen!

h.  johan

--- Slut citat ---
Kul att du diggar. Ny version med Hmike nu längst upp.

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 02.03.2009, 00:06:48 ---Fast jag gillade den doubletrackade, superpanorerade sången förstås, påminner ju inte så lite om 70-talsideal. Feta trummor och gitarrer. Pianot som svävar ut över hela ljudbilden gillar jag också. Sången håller väl inte riktigt samma höga klass, saknar framför allt brittiskt eller amerikanskt uttal. Körerna låter bra, men kunde ha varit lite maffigare.

--- Slut citat ---
Tackar. Ny verre där jag är som bortblåst från leadsången. Lägst upp.

Ny version längst upp i tråden....

Emulator:
Snabbkommentar:

Trots att det bär mig emot att säga det: lite reverb på trummorna?  :blink:

Hmike ligger lite högt o volym, men jäklar vilken bra sån micke! grymt! Du sjunger så jäklar bra även utanför bluesgenren, bra bra. Nåt uttalsgrej jag hörde nånstans, men vafanken, vi är ju svenskar så :D

Gitarrsolot på slutet tycker jag är riktigt bra spelat, men skulle vilja ha ett lite mer köttigt gitarrljud, lite mer still got da blues ?

hej hepp.

equality:
Micke gör ett gediget jobb på leaden. Ryser till när han tar i och går upp i det högre registret. Joe Cockervibbar!
Låter klar. Snygg produktion. Fina gitarrsolon. Det första funkar ju som ett slags stick med snygga ackord ackordval.
Bra jobbat!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion