Forum > Färdiga produktioner

Someone like you

<< < (3/13) > >>

egghuvud:
Känndes lite som Bowie där ett tag. Tycker att arrangemanget är snyggt, men fattar nog inte riktigt tycke för den där hiphoptrumloopen. Tycker att det är väldigt, väldigt vackra harmonier i pianot.
Sedan skulle jag kanske föröka få sången lite mer närvarande. Låter så panorerat att det är svårt att fokuser öronen Skulle inte leadsången ligga lite mer mot mitten?
Annars roligt bra och intressant. Snygga gitarrer också - men det hade man väntat sig  :)

MaxB:

--- Citat från: Wernborg skrivet 22.02.2009, 00:23:50 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 22.02.2009, 00:19:45 ---Litet rart stycke. Titeln fick mig att tro det skulle bli en låt som Van Morrison sjunger men nej då.

Stämmorna skulle tjäna på att sjungas unisont. De låter roliga, lite som tidig Bowie.
Kul lek!

--- Slut citat ---
Rart stycke. Är det bra eller dåligt?  :lol:
Vilken del av låten tänkte du på gällande unison sång v/s stämsång?

--- Slut citat ---

Då jag säger "Litet rart stycke" är det inga överord men ett gott betyg!  :D
Van Morrison - Someone like you: http://www.youtube.com/watch?v=t0WFsnxECDU&feature=related

Körer / unisont
1.24 "..forgive me"   
1.25     "..give me"

3.25 "...make aaaaaallllllll" (två sjunger si)
3.25 "...make all"             (en sjunger så)

Mycket trevlig sång och jag gillar sångprodden. En effektiv catchig melodi (som man troligen hört förr).
En härlig låt med ett härligt piano!

Åsa:
En skön låt är det, känns som om det fattas nåt i arret men jag kan inte säga vad.. nån instrumentering på nåt sätt. Undrar varför du lagt dina två sångspår så långt ifrån varandra, det blir som om du klonat dig själv och står och sjunger med dig själv. Lägg leaden i mitten och låt den andra ligga som en dubb lite bakom med lite mer reverb så blir det ju skitsnyggt tror jag. Snygga körer som är för torra tycker jag. Det blir inget flyt i dom liksom. Om du förstår hur jag menar.
Anade aaa-kör där bakom också, snyggt. Telefonrösten, mja.. förstår idén, men nej jag tyckte inte den funkade. Ja det var väl det jag hade att bidra med för tillfället  :) En skön låt som sagt, jag gillade den!

Wernborg:

--- Citat från: drloop skrivet 22.02.2009, 00:27:46 ---Fin liten pärla.
Jag antar att du skall jobba på sången lite eller?

--- Slut citat ---
Antar jag också.

--- Citat från: Eko skrivet 22.02.2009, 01:08:15 ---Ok trevlig låt men tycker att det burkade ljudet på röst 2 och 4 är för mycket burkat. Sedan anar man ju en kör men du släpper inte fram den. Pianot är genomskickligt gitarren förstås likaså.
Mina 50 cent
Eko

--- Slut citat ---
I sångmixen finns mycket att önska.  Ska klämma in dom i samma rum.

--- Citat från: freddy skrivet 22.02.2009, 01:37:54 ---Pop var det här ja!

Mycket stämmor och körinslag kan ibland göra låten, tycker det ger en extra dimension helt klart. Även i denna. Tycker nog du kan släppa fram kören lite mer. Låter lite konstigt när man hör vissa ord sticka fram i kören bara. Hela intrycket blir lite spretigt. Lyft fram tycker jag.

Skön glattig låt som får mig att tänka på Elton John faktiskt. Refrängmelodin påminner om något han gjort va?

Gillar annars den något skitig ljudbilden. Funkar för mig! 

--- Slut citat ---
Kören på bryggan inför refrängen följer ju inte med leaden hela vägen så det är nog därför som du uppfattar det som att vissa ord är starkare. Jag vill nog ha det så. Har ingen koll på Elton John direkt, men det är ju en hyfsat standardackordföljd så det finns säkert likheter.

--- Citat från: equality skrivet 22.02.2009, 23:22:19 ---Du lyckas ju med allt du företar dig! Kul med alla dessa strängar...
Lite Elton John-/Supertramp-vibes  men ändå eget och sköna broderier på maj-7:orna.
Gillar allt utom telefonfiltret på sångrösten.

--- Slut citat ---
Tack ska han ha. Telefonrösten åker i nästa mix.

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 23.02.2009, 00:30:16 ---Fin låt...och jag fick samma vibbar som resten av lyssnarna :)

--- Slut citat ---
Tack.

--- Citat från: cykeln skrivet 23.02.2009, 00:42:08 ---Riktigt bra pop-låt med tillräckligt med skit i för att den ska kännas rätt
gillar trummorna mucho!
Behöver väl inte tjata om piano och guitaren
Det finns mycket löften i sång och kör men de är kanske inte riktigt hemma än.
Tycker också att det finns en liten dos Bowie i koket

--- Slut citat ---
Härligt. Tack.

--- Citat från: egghuvud skrivet 23.02.2009, 15:27:09 ---Känndes lite som Bowie där ett tag. Tycker att arrangemanget är snyggt, men fattar nog inte riktigt tycke för den där hiphoptrumloopen. Tycker att det är väldigt, väldigt vackra harmonier i pianot.
Sedan skulle jag kanske föröka få sången lite mer närvarande. Låter så panorerat att det är svårt att fokuser öronen Skulle inte leadsången ligga lite mer mot mitten?
Annars roligt bra och intressant. Snygga gitarrer också - men det hade man väntat sig  :)

--- Slut citat ---
Leadsången består av två likadana spår. Dubbat alltså. Ska klämma in dom mot mittenn.
Bowie  :wub:

--- Citat från: MaxB skrivet 23.02.2009, 16:28:31 ---Körer / unisont
1.24 "..forgive me"   
1.25     "..give me"

3.25 "...make aaaaaallllllll" (två sjunger si)
3.25 "...make all"             (en sjunger så)

Mycket trevlig sång och jag gillar sångprodden. En effektiv catchig melodi (som man troligen hört förr).
En härlig låt med ett härligt piano!

--- Slut citat ---
Ang. tidsmarkeringarna där så kommer det förbli som jag gjord det. Det hör till arret. Kören kommer in på ettan och är kort. Kul att du noterade även om jag inte kommer ändra det. Tack för feedback.

--- Citat från: Åsa skrivet 23.02.2009, 19:32:14 ---En skön låt är det, känns som om det fattas nåt i arret men jag kan inte säga vad.. nån instrumentering på nåt sätt. Undrar varför du lagt dina två sångspår så långt ifrån varandra, det blir som om du klonat dig själv och står och sjunger med dig själv. Lägg leaden i mitten och låt den andra ligga som en dubb lite bakom med lite mer reverb så blir det ju skitsnyggt tror jag. Snygga körer som är för torra tycker jag. Det blir inget flyt i dom liksom. Om du förstår hur jag menar.
Anade aaa-kör där bakom också, snyggt. Telefonrösten, mja.. förstår idén, men nej jag tyckte inte den funkade. Ja det var väl det jag hade att bidra med för tillfället  :) En skön låt som sagt, jag gillade den!

--- Slut citat ---
Känns som alla är rörande överens ang. sångmixen i alla fall.  :lol: Du har rätt i alla synpunkter.

Tack för bra feedback. Back to work.

:wub:

spacetrucker:
Tjou
Jag vet inte varför men jog kommer att tänka på 10CC...

Krister

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion