Forum > Demolåtar
Freddy - No You In Me
freddy:
--- Citat från: Åsa skrivet 21.02.2009, 13:58:25 ---
--- Citat från: freddy skrivet 21.02.2009, 13:56:31 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 21.02.2009, 13:50:01 ---Jag gillar det här m y c k e t !!
Otroligt skön låt som mässar på.. trummorna skulle jag tycka kunde få lite mer tyngd i soundet, lite tjofftjoff nu? Sången är ju verkligen bra! Imponerad av dina röstresurser!
Låten tog snöpligt slut, ville ju höra ända till slutet :)
När den här är färdig så ska den få hålla till i mp3.spelaren :)
--- Slut citat ---
oj, tackar. Trummorna tycker jag känns bra. Får fundera lite angående det. Tjofftjoff? :D Baskaggen möjligen?
Kul att du gillar. Jag vet inte HUR jag ska sluta :D
--- Slut citat ---
Ja precis, det är nog baskaggen, lite mer bas i baskaggen ;) Kanske sluta lite som låten börjar? Knyta ihop? Eller låta allt sluta i en enda stor bigbang, först stråkar och sen bara pang :D Nu känner jag mig lika velig som Susanne Reuter i den där sketchen "eller jag vet inte.." :lol:
--- Slut citat ---
Haha, ja baskaggen är nog lite urgröpt, värt att prova lite och se om jag gillar det mer. Tack för tipset! Att avsluta med det jag börjar är nog inte så dumt heller, möjligen göra någon variation också. Bra tips Åsa. Tack!
MaxB:
Det är ett bra sound i helheten men jag förväntade mig efter det tuffa introt att något annat skulle komma - med sång. För mig är liret i början ett superskönt intro till något som sen tar vid men jag orkade inte höra ungefär samma sak så länge. Tror jag därför missade vad som kom efteråt.
Är det inte lite likt introt i ledmotivet till "Live and let die" - från en James Bond-film?
Bra ljudbild!
Harmonica mike:
Tjabba Freddan.
Jo men detta är inte så tokigt.Jag gillar temat och dramatiken.Bra växlingar när det nyper ihop lite.Det enda jag skulle vilja höra/göra är att höja sången mot slutet,så att dramatiken stegvis ökas..högre och högre och högre sång...sen ett våldsamt cresendo.
Lite små nice detta Freddy - gillas.Lite rockopera feeling här.Varför inte sopa till med en ylande gura nånstans?
Kanske också lite feta körer på dramatik delen,för att accentuera rockopera feelingen?
Kul att jag fick lyssna.
Mvh
Micael
freddy:
--- Citat från: MaxB skrivet 21.02.2009, 15:27:44 ---Det är ett bra sound i helheten men jag förväntade mig efter det tuffa introt att något annat skulle komma - med sång. För mig är liret i början ett superskönt intro till något som sen tar vid men jag orkade inte höra ungefär samma sak så länge. Tror jag därför missade vad som kom efteråt.
--- Slut citat ---
Det är nog lite meshuggah-syndromet :D Rätt entoning riffande som jag förstår att man kan blir lite less på. Men det är lite kärnan i denna låt. Man kanske inte ska lyssna för aktivt på denna.
--- Citat från: MaxB skrivet 21.02.2009, 15:27:44 ---Är det inte lite likt introt i ledmotivet till "Live and let die" - från en James Bond-film?
--- Slut citat ---
Ja, det stämmer! En viss likhet finns helt klart. Kanske det som Emulatorn hörde också?
--- Citat från: MaxB skrivet 21.02.2009, 15:27:44 ---Bra ljudbild!
--- Slut citat ---
Nice, tack! B)
freddy:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.02.2009, 16:05:53 ---Tjabba Freddan.
Jo men detta är inte så tokigt.Jag gillar temat och dramatiken.Bra växlingar när det nyper ihop lite.Det enda jag skulle vilja höra/göra är att höja sången mot slutet,så att dramatiken stegvis ökas..högre och högre och högre sång...sen ett våldsamt cresendo.
--- Slut citat ---
Ja, det är precis den effekten jag söker. Att det blir mycket och dramatiskt mot slutet. Kan nog pressa upp sången lite mer, även panna den annorlunda kanske? Nu ligger det mesta i mitten och grötar.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.02.2009, 16:05:53 ---Lite små nice detta Freddy - gillas.Lite rockopera feeling här.Varför inte sopa till med en ylande gura nånstans?
--- Slut citat ---
Haha, ännu en tanke jag fick idag. Jag är allt lite sugen. :D Skulle nog kunna funka för att bryta av lite. Rockopera är bra fint, det är en liknelse jag gillar! Tack.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.02.2009, 16:05:53 ---Kanske också lite feta körer på dramatik delen,för att accentuera rockopera feelingen?
Kul att jag fick lyssna.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Körer är väl något man aldrig skulle kunna få för mycket av skulle jag tro. Ska fundera om jag kommer på något ballt. :D
Tack för en fin kommentar själv!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida