Forum > Demolåtar

Freddy - No You In Me

(1/5) > >>

freddy:
 ;)

mahan:
Tjou Fredden!
Jättejobbig låt, första intryck är jättesnyggt, skitsnyggt riff, men allt fastnar lixåm i riffet. Soundet och mixen helt OK men helheten blir ohjälpligt långtråkigt. Du måste få denna goda idé inpassad på max 3,5 minuter.

Låter skitsnyggt, mörkt o starkt, så ta vara lyssnarens nyfikenhet och gör låten kortare men på samma gång klurigare och intressantare!

Gillar soundet! Se till att intresset hålls uppe antingen genom att korta av låten eller ge den nån tillägskrydda! :)

h.  johan

freddy:

--- Citat från: mahan skrivet 20.02.2009, 20:23:10 ---Tjou Fredden!
Jättejobbig låt, första intryck är jättesnyggt, skitsnyggt riff, men allt fastnar lixåm i riffet. Soundet och mixen helt OK men helheten blir ohjälpligt långtråkigt. Du måste få denna goda idé inpassad på max 3,5 minuter.

Låter skitsnyggt, mörkt o starkt, så ta vara lyssnarens nyfikenhet och gör låten kortare men på samma gång klurigare och intressantare!

Gillar soundet! Se till att intresset hålls uppe antingen genom att korta av låten eller ge den nån tillägskrydda! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Tjenare mahan. Kul att du ville tycka till. Det var nog lite mening med ett monotont driv i låten. Vill ha det lite så. Så ingen anpassning till 3,5 min här, det är inte radioanpassat ändå :P Däremot kanske klippa ner den en aning och sen så har jag definitivt tänkt tanken att bjuda på lite mer variation, speciellt andra gången riffet kommer tillbaka, håller nog med dig angående tilläggskryddan som du så fint nämnde :D

Tack mahan!

Harmonica mike:
Tjabba freddy.

Här finns ingen låt  :(

Upp med den igen,jag vill också lyssna  :)

Mvh
Micael

Emulator:
Ne ingen låt??

Jag lyssnade lite tidigare dock, och tänkte lyssna o tycka till igen, men du får nåt snabbt ur minnet istället.

"Stråkriffet" som börjar är riktigt snyggt, bra ljud, bra energi och tyngd. PÅminner möjligen om något annat jag hört, men kan inte sätta fingret på vad det är riktigt.

Tungt, ödesmättat och en monotoni som funkar hos mig. Gitarrerna är stenhårda, och ligger perfekt i ljudbilden tycker jag. Trummorna har du fått till, gillar virveln.

Snygga vox mot slutet, kanske lite väl klicketi-klick-orgie för min smak där på baskaggarna bitvis ibland, men det är bara preferenser vad man gillar.

Tänkte ibland att låten kunde varit lite snabbare, men jag tror nog att tyngden kommer fram bättre i detta tempo.

bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion