Forum > Demolåtar

Freddy - No You In Me

<< < (2/5) > >>

freddy:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 20.02.2009, 22:30:06 ---Tjabba freddy.

Här finns ingen låt  :(

Upp med den igen,jag vill också lyssna  :)

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Sry bout that mannen. Om du orkar ge mig en chans till så finns den i fungerande form nu. Hare :D

freddy:

--- Citat från: Emulator skrivet 20.02.2009, 22:41:24 ---Ne ingen låt??

Jag lyssnade lite tidigare dock, och tänkte lyssna o tycka till igen, men du får nåt snabbt ur minnet istället.

"Stråkriffet" som börjar är riktigt snyggt, bra ljud, bra energi och tyngd. PÅminner möjligen om något annat jag hört, men kan inte sätta fingret på vad det är riktigt.

Tungt, ödesmättat och en monotoni som funkar hos mig. Gitarrerna är stenhårda, och ligger perfekt i ljudbilden tycker jag. Trummorna har du fått till, gillar virveln.

Snygga vox mot slutet, kanske lite väl klicketi-klick-orgie för min smak där på baskaggarna bitvis ibland, men det är bara preferenser vad man gillar.

Tänkte ibland att låten kunde varit lite snabbare, men jag tror nog att tyngden kommer fram bättre i detta tempo.

bra!

--- Slut citat ---

Haha, ja det kan nog påminna lite om en Rammstein - Mein Hertz Brent, om du tänker på samma som mig dvs. Annars vet jag inte. Inte direkt dunderunika tongångar eller riff. :D

Tempot håller jag nog kvar. Den överspelande trummisen kanske jag ska se över, håller med dig. Tanken var att jag ville intensifiera avslutningen och bygga där.

Tack för lyssning! Lyssna gärna igen och återkom om det är bättre med tilläggsriffet eller sämre :D (det kommer in efter första lilla lugna breaket).

Åsa:
Jag gillar det här m y c k e t !!
Otroligt skön låt som mässar på.. trummorna skulle jag tycka kunde få lite mer tyngd i soundet, lite tjofftjoff nu? Sången är ju verkligen bra! Imponerad av dina röstresurser!
Låten tog snöpligt slut, ville ju höra ända till slutet  :)

När den här är färdig så ska den få hålla till i mp3.spelaren  :)

freddy:

--- Citat från: Åsa skrivet 21.02.2009, 13:50:01 ---Jag gillar det här m y c k e t !!
Otroligt skön låt som mässar på.. trummorna skulle jag tycka kunde få lite mer tyngd i soundet, lite tjofftjoff nu? Sången är ju verkligen bra! Imponerad av dina röstresurser!

--- Slut citat ---

oj, tackar. Trummorna tycker jag känns bra. Får fundera lite angående det. Tjofftjoff? :D Baskaggen möjligen?

Kul att du gillar. Jag vet inte HUR jag ska sluta :D 

Åsa:

--- Citat från: freddy skrivet 21.02.2009, 13:56:31 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 21.02.2009, 13:50:01 ---Jag gillar det här m y c k e t !!

--- Slut citat ---

oj, tackar. Trummorna tycker jag känns bra. Får fundera lite angående det. Tjofftjoff? :D Baskaggen möjligen?

Kul att du gillar. Jag vet inte HUR jag ska sluta :D 

--- Slut citat ---

Ja precis, det är nog baskaggen, lite mer bas i baskaggen ;) Kanske sluta lite som låten börjar? Knyta ihop? Eller låta allt sluta i en enda stor bigbang, först stråkar och sen bara pang  :D Nu känner jag mig lika velig som Susanne Reuter i den där sketchen "eller jag vet inte.."  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion