Forum > Färdiga produktioner
Örjan och Åsa - King/Queen for a day
orjankarlsson:
--- Citat från: Hellpig skrivet 07.03.2009, 20:40:43 ---Det första jag tänkte var att detta låter som en blandning mellan Jacob Hellman & Lisa Nilsson. Men det gör det nog inte. Tycker det låter bra men jag tror att basen kunde sänkas bara en gnutta och att trummorna kunde höjas lite grand. Inte riktigt vad jag föredrar att lyssna på det är en skön låt, lättlyssnad och så.
--- Slut citat ---
Tack Helvetesgrisen, för din input, det satte verkligen knorr på söndagen måste jag säga! Kanske basen är lite stark, kan du ha rätt i. B) Får väl "borsta" till den lite. Böka lite på den.
Memphis:
Imponerande och oväntat bra! :)
Har hört något alster innan med er som var väldigt bra och detta var ju ännu bättre. :wub:
Snyggt proddat och sånginsatserna var riktigt stabila! Örjan du har känsla för att skriva sån här musik hör jag. Och Åsa har grym känsla för att sjunga och hänga på vad som helst. Och körerna mot slutet var riktigt sköna. Det är som sagt en glad låt och det känns fylligt. Jag har långt kvar innan jag kan producera sån här pop. Nice jobbat!
/Memphis
orjankarlsson:
--- Citat från: Memphis skrivet 08.03.2009, 23:10:09 ---Imponerande och oväntat bra! :)
Har hört något alster innan med er som var väldigt bra och detta var ju ännu bättre. :wub:
Snyggt proddat och sånginsatserna var riktigt stabila! Örjan du har känsla för att skriva sån här musik hör jag. Och Åsa har grym känsla för att sjunga och hänga på vad som helst. Och körerna mot slutet var riktigt sköna. Det är en som sagt en glad låt och det känns fylligt. Jag har långt kvar innan jag kan producera sån här pop. Nice jobbat!
/Memphis
--- Slut citat ---
Thanks, man! Roligt att höra! :wub:
Åsa:
--- Citat från: Hellpig skrivet 07.03.2009, 20:40:43 ---Det första jag tänkte var att detta låter som en blandning mellan Jacob Hellman & Lisa Nilsson. Men det gör det nog inte. Tycker det låter bra men jag tror att basen kunde sänkas bara en gnutta och att trummorna kunde höjas lite grand. Inte riktigt vad jag föredrar att lyssna på det är en skön låt, lättlyssnad och så.
--- Slut citat ---
Den där liknelsen vet jag inte om jag ska ta positivt? :lol:
Kul att du tyckte låten var skön och jag håller med dig om att den är lättlyssnad!
--- Citat från: Memphis skrivet 08.03.2009, 23:10:09 ---Imponerande och oväntat bra! :)
Snyggt proddat och sånginsatserna var riktigt stabila! Örjan du har känsla för att skriva sån här musik hör jag. Och Åsa har grym känsla för att sjunga och hänga på vad som helst. Och körerna mot slutet var riktigt sköna. Det är en som sagt en glad låt och det känns fylligt. Jag har långt kvar innan jag kan producera sån här pop. Nice jobbat!
/Memphis
--- Slut citat ---
Tack memphis, jag blev så glad för din kommentar! Örjan har känsla för sån här musik helt klart, och jag gör vad jag kan för att hänga på så det ska stämma in. Jag gillar verkligen den här musikstilen. Så din kommentar värmde så jädra gott!
cykeln:
J-ligt snygg produktion - skiv- och radiomässig!
Eller i dessa tider - bättre än det mesta på Schlagerfestivalen (kanske inte sa så mycket när jag tänker efter :ph34r:)
Trevlig poppande låt som minner om Katrina and the waves "Sun Street"
Bra sjunget av båda - men skulle gärna höra att det stack ut lite någonstans - kanske lite för snällt för min råbarkade smak :D
Snygg och bra spelad gura!
Poppen lever!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida