Forum > Färdiga produktioner

Örjan och Åsa - King/Queen for a day

<< < (6/10) > >>

Åsa:

--- Citat från: Dividend skrivet 03.03.2009, 21:57:18 ---Försöker lyssna genom lite missade demos ikväll, och stöter på den här.

Om jag var på gott humör innan så uppnår jag gladaste tillståndet i småländska skogen när den sätter igång.

Alltså... Man blir glad, men jag kan inte låta bli att tycka att vissa saker kompositionsmässiga saker, bör ändras. Jag vet att det är en enkel och go poplåt, skön rytmik och allt. Men kan inte låta bli att undra hur den medryckande pryl hade låtit med ett mer folkmusikmässigt arr. Typ den typ av reggea som skapas på trinidad och ingen annanstans. Bra sjunget förresten. Jag har en triinidadskiva och skulle gärna ha försökt göra nåt åt det hållet med en liknande bit musik...

Jaja, detta är ju egna funderingar, som ni inte har nån som helst nytta av. Men tack för inspirationen :)

Laddar ner låten. Denna måste fan lyssnas noggrannt på :)

Åsa är bäst, men snubben (Orjan?) gör också ett proffsigt jobb. Btw

--- Slut citat ---

Kul att den dök upp i listan igen låten!
 :lol: snubben Örjan, jo han har gjort ett proffsigt jobb verkligen! För nog ge honom mest cred va? Jag har ju bara gjort som jag blivit tillsagd  ;) (men tusen tack!)
Kul att låten gjorde dig glad, och inspirerad med  :)

--- Citat från: mahan skrivet 03.03.2009, 23:05:46 ---Tjou Ö & Å :)
Här finns inte mycket att tillägga , fullständigt färdigt och skivklart material, absolut proffsigt!
Bara för att såga kan jag ju riktigt peta i och ...
- skulle själv kanske använda lite mindre kompressor på mixen, låter aningen pumpande nu, men å  andra sidan, så ska det ju låta i radion idag! :)

GREAT JOB! LIKEIT! :)

h.  johan

--- Slut citat ---

Tjenare mahan! Kul att du gillar låten och "absolutproffsigt" - det är fina ord det!
Det är mycket att lyssna till, små snygga grejer, jag vet inte om jag någonsin kommer att tröttna på den här låten  :)
Stolt & glad att få va mé!

orjankarlsson:
Tänk att denna poppade(!) upp igen! Tack för era lyssningar och tankar....folkmusikarr, njaee det är inte min kopp rooibos-te - skulle nog inte greja det tror jag.  :P
 :wub:

MacTS:
tror jag har glömt att kommentera denna...Riktigt bra! Klar för radion!

Ni borde allvarligt fundera på (om ni inte redan har gjort det) att sätta ihop ett "band" och släppa en platta tillsammans...så bra är det!

orjankarlsson:

--- Citat från: MacTS skrivet 05.03.2009, 11:01:28 ---tror jag har glömt att kommentera denna...Riktigt bra! Klar för radion!

Ni borde allvarligt fundera på (om ni inte redan har gjort det) att sätta ihop ett "band" och släppa en platta tillsammans...så bra är det!

--- Slut citat ---

Tackar som tusan!  :lol:
Ett band vore inte dumt faktiskt. Hmmmm ^_^

Plinka:
Jag instämmer i hyllningarna! Glad och härlig låt, superproffsigt framförd!  ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion