Forum > Färdiga produktioner
equality - Mejan
Harmonica mike:
Trum lösa verren funkar bra.
Testade lite cajon med virveln på tvåan och fyran,bas kaggen frenetiskt matande på alla markeringar.Det funkar,synd att man inte är trummis - lite fills så hade det suttit finemangs i låten.
Jag tror du skall tänka enkelt här med trummorna.Gärna vispar eller kantslag,lite lätt underdelning på höghatten så sitter det fint.Om du gör så använd lite mer dynamik i trummorna för att kompensera det enkla liret.Nåt cymbal slag här och där som får ringa ut kompletterat med en jagande stängd highat och kant slag - voila´!
Faktiskt så faller jag för denna trumlösa verre,först nu så går det fram hur bra detta är.Pianot är ju helt underbart.
Mvh
Micael
spacetrucker:
Jag gillar nog versionen med trummor bättre. Den blev liksom håglös på nåt sätt utan trummisen. Men det är ju bara min åsikt.
Krister
equality:
--- Citat från: spacetrucker skrivet 19.02.2009, 12:30:12 ---Jag gillar nog versionen med trummor bättre. Den blev liksom håglös på nåt sätt utan trummisen. Men det är ju bara min åsikt.
Krister
--- Slut citat ---
Trumlösa verren var mest för att 91:an skulle kunna tipsa om trumprogrammeringen. Håller med om att det skall vara trummor på denna. Frågan är lite hur dom skall spela. Thanks Krister!
Harmonica mike:
Tjenare.
Jag lirade lite på min cajon,mest för att bidra med lite annorlunda rytmer..Instrumentet gör sig inte i låten,men kanske kan mitt "tänk" bidra med nån infallsvinkel kring trum lir/programmering.
Nu är ju ingen trummis så liret får du ta med en nypa salt.
Mvh
Micael
equality:
91:an: Prövade ett rakare trumkomp med betoningen på 3:an och 6:an med mitt kanske knasiga sätt att räkna då. :huh: :rolleyes: Tycker väl att det sitter bättre(?) Ändrade med betoning på baktakt i refrängen. Tycker trummisen låter mer med i matchen nu. Hoppas du håller med? :mellow: :)
HM: :wub: Man hör ju tänket och andra halvan låter riktig bra tycker jag. Hoppas du tycker mina ändringar funkar också?
Än så länge är det ju bara en skiss men det gäller ju att få till en bra grund om eminenta sångerskor skall göra entré. :rolleyes: :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida