Forum > Färdiga produktioner

equality - Mejan

<< < (5/19) > >>

equality:

--- Citat från: 91:an skrivet 17.02.2009, 23:36:16 ---Hur låter det utan trummor?
--- Slut citat ---

Här kommer en version utan trummor: http://www.box.net/shared/76027u6r6i
Tycker väl musiken går i 6/8 ändå? Tycker du jag skall lägga om trummorna helt och hållet?
Passar väl rätt bra i refrängdelen (snabba delen)?

Memphis:
Jättesnyggt! Riktigt mysigt.  :wub:

Det här måste du göra nått av. Behåll trummorna. var bara några fill-in som var lite otrydliga. Och gör lite mer markeringar så man hör att det är 3/4 så man får grepp om den.

En kvinnoröst på det är men sköna melodier skulle bli riktigt bra.  :wub:
Edit. Nej förresten, en duett skulle vara ännu bättre.  :)

Mvh

Memphis

equality:
Memphis: Jo fasen skulle behöva dina talanger till trumprogrammering. Kul att du tycker den har potential och det nog att öppna skissblocket. Men duett?  :P Nja.  :D

Memphis:
Okej, kanske inte duett..  :D Men klart något att köra vidare på.

91:an:

--- Citat från: equality skrivet 19.02.2009, 00:06:19 ---
--- Citat från: 91:an skrivet 17.02.2009, 23:36:16 ---Hur låter det utan trummor?
--- Slut citat ---

Här kommer en version utan trummor: http://www.box.net/shared/76027u6r6i
Tycker väl musiken går i 6/8 ändå? Tycker du jag skall lägga om trummorna helt och hållet?
Passar väl rätt bra i refrängdelen (snabba delen)?

--- Slut citat ---
Ja, trummorna behövs för att hålla ihop det. Och takten är 4/4 med trioler, kanske heter det 6/8. Men jag tror det blir bäst flyt när vispen normalt slår i takt 2 och 4. Fillsen funkar utmärkt och även att det bitvis slår i andra än 2 och 4 men som det nu är låter det som nästan hela låten består av fills. Det blir lite som att trummisen kör sitt eget race och staplar avancerade trumakrobatiker på varann utan avbrott i stället för att vara följsam och rätta sig efter övriga musikanter. Så ett lugnare/enklare trumspel i verserna kanske?     

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion