Forum > Färdiga produktioner

equality - Mejan

<< < (4/19) > >>

equality:
HM: Tack för välviljan. Du borde ha tresiffrig karma för all fin feedback du ger. Nåväl, skruvat lite enligt ditt förslag. "Förlängde" också pianoliret med brygga och den sk refrängen. Trumliret fixades(?) till litet sen du lyssnade första gången. Sångversion kan tänkas men fortsätter instrumntalt ett tag till. Tnx pal!
asti: Sån kritik blir jag glad för! Tack Peter! Ska lyssna in mig lite mer på din nya också. Vänstra cellon blir lite samma. Håller med.
91:an: Vilket öra du har, visst är det som du skriver om takten! Tänkte att varierad betoning i takterna skulle ge mer sväng men det kanske inte är så? Lägger upp en trumlös version strax.
karl: Roligt att du tycker den funkar så här. Corrs kan jag vara nästan barnsligt förtjust i (Carroe Jig!). Jakob Karlzon måste jag kolla upp.

En stilla frågan då jag har plagiatnoja. Ligger inledningstonerna för nära den kända psalmen En vänlig grönskas rika dräkt??   :wacko:  :unsure:
I såna fall går det väl att vränga till den här något men inte SÅ kul.

asti:

--- Citat från: equality skrivet 18.02.2009, 07:15:44 ---HM: Tack för välviljan. Du borde ha tresiffrig karma för all fin feedback du ger. Nåväl, skruvat lite enligt ditt förslag. "Förlängde" också pianoliret med brygga och den sk refrängen. Trumliret fixades(?) till litet sen du lyssnade första gången. Sångversion kan tänkas men fortsätter instrumntalt ett tag till. Tnx pal!
asti: Sån kritik blir jag glad för! Tack Peter! Ska lyssna in mig lite mer på din nya också. Vänstra cellon blir lite samma. Håller med.
91:an: Vilket öra du har, visst är det som du skriver om takten! Tänkte att varierad betoning i takterna skulle ge mer sväng men det kanske inte är så? Lägger upp en trumlös version strax.
karl: Roligt att du tycker den funkar så här. Corrs kan jag vara nästan barnsligt förtjust i (Carroe Jig!). Jakob Karlzon måste jag kolla upp.

En stilla frågan då jag har plagiatnoja. Ligger inledningstonerna för nära den kända psalmen En vänlig grönskas rika dräkt??   :wacko:  :unsure:

--- Slut citat ---
Jakob Karlzon ska du absolut kolla upp! Lyssna gärna på ett album han gjort med Lina Nyberg. Det finns ett väldigt bra som jag tror hette något i stil med "Temper/Temptation......"

equality:
Thanks Asti. Bra. Har ju Spåttifaj nu och där hittar man det mesta. Ska kolla.

karl:

--- Citat från: equality skrivet 18.02.2009, 07:15:44 ---En stilla frågan då jag har plagiatnoja. Ligger inledningstonerna för nära den kända psalmen En vänlig grönskas rika dräkt??   :wacko:  :unsure:

--- Slut citat ---
Nej...om du har den nojan så skulle det inte gå att göra någon musik öht....det är uppsåtet isf som det kommer an på och tror inte du suttit och försökt få in in psalmharmonierna för att lättare hävda dig  på musikens höga nivå....
/ karl

equality:
Kloka och uppmuntrande ord som alltid! Tnx  :wub:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion