Forum > Färdiga produktioner

Eko - Like A Fool

<< < (6/7) > >>

Lådan:
vackert!
Gillar det som tusas.

Eddi:

--- Citat från: mahan skrivet 09.02.2009, 00:46:00 ---Tjou EKO!

Ett riktigt snyggt tema som du hittat på, följer genom låten.
Rytmavdelningen gillas, bara nån av slagverken som kör lite onödigt djupt ner i nedersta registret, bumlar till lite grann.
Och sången då, visst har du ken karakteristisk sångröst, och bara du vågar slänga in hela själen i den så kommer det att låta kalas. Nu känns sången ännu lite trevande.

Arret är åxå bra med många små med väl utfunderade variationer o olika instrument.
Bra jobbat, gillas! :)

h.  johan

--- Slut citat ---
Tack Mahan :D Om du menade en baskagge så avlivade jag den nu. Nu finns en ny verre där hela själen och lite till är inslängt eller ja...

--- Citat från: Emulator skrivet 09.02.2009, 01:00:59 ---Bra ideer tycker jag, fast mixen känns inte hundra. percussionklonk låter för högt och abrupt på ngt sätt, och sången lite för torr kanske. lite mer prat viskning och vintagewarmer på den tror jag.

Skitrolig musik annars! kul när folk gör annat än mainstream!

--- Slut citat ---
:D Tck för tyckande Emu. Och du tjatar om om ditt VintageWarmer funkar väl bara till Protools eller? Nu har du fått mer viskningar och rop i alla fall.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.02.2009, 03:31:48 ---Tjena Eko,nu är jag här igen  :P :D

Låga bastrumman låter som en djemba trumma från eazy drummer.
Den har samma karakteristiska "klouyink".Det gillar jag!

Jag tyckte om det här.Släng lite reverb på sången och ta i lite till.Det hörs att du är rädd för att ta i och bara använder övre delen av halsen.Det kan ju bero på granntrycket/sambo/fru iofs..
Rösten kan man träna när man åker bil,helst då ensam - så man kan ta i för kung och fosterland.
Annars är inte sitt ställning att rekommendera,stå upp är en fördel.

Lite mer tryck stundtals i sången så har du den tycker jag.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
:D Tack HM för bra omdömen som vanligt. Jag ville inte att det skulle bli en vanlig sjungning så nu har jag kört en överstyrning men med lite mer pusch hoppas jag.

--- Citat från: cykeln skrivet 09.02.2009, 09:12:19 ---J-ligt fin låt du har här
Superfint tema/sångmelodi
Din röst har lite av Antony and the Johnstons svaj på sina ställen - coolt!
Växla mellan ännu mer viskning på en del partier och att ta i mer på andra

--- Slut citat ---
:D Tack Cykeln måste kolla upp dom där Antony & The Johnstons - alla har sina finurliga band som de namedroppar haha. Mer viskningar och rop på ny verre.

--- Citat från: Lådan skrivet 09.02.2009, 17:23:14 ---vackert!
Gillar det som tusas.

--- Slut citat ---
:D Tack Boxen det var snällt sagt.

Eko

Harmonica mike:
Nya verren då:

Bra att du behöll djemba soundet,sitter som en räkmacka eller landgång i låten,beroende på hur hungrig man blir på alstret..Jag blir ruskigt hungrig kan jag lova för det här är bra.
Här har du en till sån där låt som jag går igång på,dina tre senaste upplägg här har riktig potencial tycker jag.

I denna då,kören är ohyggligt otajt.Antingen så tar du om eller skippar den helt.Lika bra att jag säger sanningen direkt för jag tycker att du har ett skönt uttryck i rösten som är personligt.Sjunga stämmor är ingen lek,och få dom tighta är marigt.Kör en lead sång,det kommer att funka perfekt.Viskningarna du har där bakom är genialiska och smälter in i ljudbilden perfekt.Inga fler stämmor på viskningarna,bara en röst blir kanon.

Det var allt jag har att säga för denna gång,på mixen(kapa stämmor) igen Eko.

Mvh
Micael

Eddi:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.02.2009, 23:14:10 ---Nya verren då:

Bra att du behöll djemba soundet,sitter som en räkmacka eller landgång i låten,beroende på hur hungrig man blir på alstret..Jag blir ruskigt hungrig kan jag lova för det här är bra.
Här har du en till sån där låt som jag går igång på,dina tre senaste upplägg här har riktig potencial tycker jag.

I denna då,kören är ohyggligt otajt.Antingen så tar du om eller skippar den helt.Lika bra att jag säger sanningen direkt för jag tycker att du har ett skönt uttryck i rösten som är personligt.Sjunga stämmor är ingen lek,och få dom tighta är marigt.Kör en lead sång,det kommer att funka perfekt.Viskningarna du har där bakom är genialiska och smälter in i ljudbilden perfekt.Inga fler stämmor på viskningarna,bara en röst blir kanon.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
Ja kören är ohyggligt otajt - håller med där - men det är liksom meningen är jag rädd för. Som sagt ville inte att denna låt skulle bli mainstream utan någoy j-gt udda och det är den nu. Så för en gångs skull trotsar jag dig Mike den knäppa kören kvarstår. För en del säkert olyssningsbart för andra tror jag att den växer och om den galna kören försvinner så skulle det bli protester och plakat på stan. Lyssna tio gånger och du är fast liksom,,,och vill inte ha det annorlunda.
Ja så känner jag det i alla fall. Men det är ju jag det...
Eko

Harmonica mike:

--- Citat från: Eko skrivet 21.02.2009, 00:39:15 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.02.2009, 23:14:10 ---Nya verren då:

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
Ja kören är ohyggligt otajt - håller med där - men det är liksom meningen är jag rädd för. Som sagt ville inte att denna låt skulle bli mainstream utan någoy j-gt udda och det är den nu. Så för en gångs skull trotsar jag dig Mike den knäppa kören kvarstår. För en del säkert olyssningsbart för andra tror jag att den växer och om den galna kören försvinner så skulle det bli protester och plakat på stan. Lyssna tio gånger och du är fast liksom,,,och vill inte ha det annorlunda.
Ja så känner jag det i alla fall. Men det är ju jag det...
Eko

--- Slut citat ---

Ja men då är jag med.

Jag ville inte på något sätt påverka din tanke med köreriet,har du en plan så kör på den,jag får vänja mig  :)

Diggar alstret som helhet Eko,riktigt bra detta.

Då kör du så det ryker och ser det som klart,för mixen låter bra.Jag drar ned denna på disken.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion