Forum > Färdiga produktioner
Eko - Like A Fool
hackeman:
Måste bara säga attans vad jag gillar din röst. :) Speciellt i "verserna"... där du sjunger "I wanna tell you how we can go wrong" och framåt låter lite som nåt du sjungit in temporärt för att sedan göra om när du väl vet vad och hur du vill sjunga?
...
Nää, vet du... efter några lyssningar så funkar banne mig det oxå bra. :)
Eddi:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 21.02.2009, 01:42:42 ---
--- Citat från: Eko skrivet 21.02.2009, 00:39:15 ---
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 19.02.2009, 23:14:10 ---Nya verren då:
Bra att du behöll djemba soundet,sitter som en räkmacka eller landgång i låten,beroende på hur hungrig man blir på alstret..Jag blir ruskigt hungrig kan jag lova för det här är bra.
Här har du en till sån där låt som jag går igång på,dina tre senaste upplägg här har riktig potencial tycker jag.
I denna då,kören är ohyggligt otajt.Antingen så tar du om eller skippar den helt.Lika bra att jag säger sanningen direkt för jag tycker att du har ett skönt uttryck i rösten som är personligt.Sjunga stämmor är ingen lek,och få dom tighta är marigt.Kör en lead sång,det kommer att funka perfekt.Viskningarna du har där bakom är genialiska och smälter in i ljudbilden perfekt.Inga fler stämmor på viskningarna,bara en röst blir kanon.
Det var allt jag har att säga för denna gång,på mixen(kapa stämmor) igen Eko.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Ja kören är ohyggligt otajt - håller med där - men det är liksom meningen är jag rädd för. Som sagt ville inte att denna låt skulle bli mainstream utan någoy j-gt udda och det är den nu. Så för en gångs skull trotsar jag dig Mike den knäppa kören kvarstår. För en del säkert olyssningsbart för andra tror jag att den växer och om den galna kören försvinner så skulle det bli protester och plakat på stan. Lyssna tio gånger och du är fast liksom,,,och vill inte ha det annorlunda.
Ja så känner jag det i alla fall. Men det är ju jag det...
Eko
--- Slut citat ---
Ja men då är jag med.
Jag ville inte på något sätt påverka din tanke med köreriet,har du en plan så kör på den,jag får vänja mig :)
Diggar alstret som helhet Eko,riktigt bra detta.
Då kör du så det ryker och ser det som klart,för mixen låter bra.Jag drar ned denna på disken.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Tjo HM om du drar ner till hårddisken trots osynkade körer så känns det som en högvinst denna :D har också flyttat till färdiga.
--- Citat från: hackeman skrivet 21.02.2009, 03:08:37 ---Måste bara säga attans vad jag gillar din röst. :) Speciellt i "verserna"... där du sjunger "I wanna tell you how we can go wrong" och framåt låter lite som nåt du sjungit in temporärt för att sedan göra om när du väl vet vad och hur du vill sjunga?
...
Nää, vet du... efter några lyssningar så funkar banne mig det oxå bra. :)
--- Slut citat ---
I wanna tell you how we can go on - ska det vara men spelar ingen roll jag suger i mig stort att du gillar sången då är jag inte ute o cyklar så mycket. Thanks man.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida