Forum > Färdiga produktioner

Eko - Like A Fool

<< < (5/7) > >>

Eddi:

--- Citat från: IKEN skrivet 08.02.2009, 22:57:08 ---Skön låt Eko, snyggt med gitarr/piano konstellationen......
Låter bra i lurar,törs inte köra ut det via högtalarna,då väcker jag grannens lilltjej.Härligt att höra en torr låt.... ;)
Denna sparas på hårddisken om det är okej med dej. :)

--- Slut citat ---

Hehe ja spara på du den här kommer nog för min del att stanna på halvfärdiga för alltid blev inte alls som jag tänkte - men kul om du gillar den Åke.

--- Citat från: bow35 skrivet 08.02.2009, 23:19:52 ---Superskön låt. Sången måste vara mer övertygande dock. Den är lite för snäll och försiktig.

--- Slut citat ---

Kul att du kommenterar andra låtar Henrik. Skojigt att du gillar denna också förstås - och rösten - ja jag håller med den är försiktig men med flit jag kan nog jojka ikapp med dig om jag vill :D
Eko

mahan:
Tjou EKO!

Ett riktigt snyggt tema som du hittat på, följer genom låten.
Rytmavdelningen gillas, bara nån av slagverken som kör lite onödigt djupt ner i nedersta registret, bumlar till lite grann.
Och sången då, visst har du ken karakteristisk sångröst, och bara du vågar slänga in hela själen i den så kommer det att låta kalas. Nu känns sången ännu lite trevande.

Arret är åxå bra med många små med väl utfunderade variationer o olika instrument.
Bra jobbat, gillas! :)

h.  johan

Emulator:
Bra ideer tycker jag, fast mixen känns inte hundra. percussionklonk låter för högt och abrupt på ngt sätt, och sången lite för torr kanske. lite mer prat viskning och vintagewarmer på den tror jag.

Skitrolig musik annars! kul när folk gör annat än mainstream!

Harmonica mike:
Tjena Eko,nu är jag här igen  :P :D

Låga bastrumman låter som en djemba trumma från eazy drummer.
Den har samma karakteristiska "klouyink".Det gillar jag!

Jag tyckte om det här.Släng lite reverb på sången och ta i lite till.Det hörs att du är rädd för att ta i och bara använder övre delen av halsen.Det kan ju bero på granntrycket/sambo/fru iofs..
Rösten kan man träna när man åker bil,helst då ensam - så man kan ta i för kung och fosterland.
Annars är inte sitt ställning att rekommendera,stå upp är en fördel.

Lite mer tryck stundtals i sången så har du den tycker jag.

Mvh
Micael

cykeln:
J-ligt fin låt du har här
Superfint tema/sångmelodi
Din röst har lite av Antony and the Johnstons svaj på sina ställen - coolt!
Växla mellan ännu mer viskning på en del partier och att ta i mer på andra

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion