Forum > Demolåtar
Dividend - Natthymnen
Eddi:
Tur att du inte svarade igår då - då hade jag fått svedda öron antar jag :D
Jag tror att det kan vara som så att jag är lite för överkänslig det handlar om när cymbalerna kommer in runt 3 minuter och den efterföljande jirlangen (vet inte vad det heter) den var kinesiskt kort. Alltså inte så mycket penta jag klagar på även om det förekommer en del där kanske basen kunde valt en annorlunda ton ibland.
Som sagt antagligen för uberkänslig - så låt det va som det är. Snyggt och andäktigt tycker jag.
Eko
cykeln:
Me to - provade sådär sju olika sorters whisky efter Grekmiddagen ..
Sådär vid 107 - 118 finns det något kinesiskt men jag förstår inte varför
I övrigt tycker jag att det är mycket folkmusik i tonen
Kanske något parti med bara cello och en fiol?
Dividend:
--- Citat från: Eko skrivet 08.02.2009, 14:09:07 ---Tur att du inte svarade igår då - då hade jag fått svedda öron antar jag :D
--- Slut citat ---
Hehe, jag var inne och läste, men lät dig leva :D
--- Citera ---Jag tror att det kan vara som så att jag är lite för överkänslig det handlar om när cymbalerna kommer in runt 3 minuter och den efterföljande jirlangen (vet inte vad det heter) den var kinesiskt kort. Alltså inte så mycket penta jag klagar på även om det förekommer en del där kanske basen kunde valt en annorlunda ton ibland.
Som sagt antagligen för uberkänslig - så låt det va som det är. Snyggt och andäktigt tycker jag.
Eko
--- Slut citat ---
Det kan ligga nåt i det.. Fan den där svit-idén är inte så dum, första gången jag kommer på en bra idé på fyllan :D (Eller det kanske var nån annan? :blink:. Gjort 3 låtar här igår/på morgonen som skulle passa i en sådan grej :) I C och Am vanligtvis.
Skall försöka kolla på stället du menar. Alltså cymbalerna är ju helt åt helsike där.. Och pukorna är borta :blink: ... Men det blir det inte sämre skall jag addera fler noter :D Tack Eko!
Dividend:
--- Citat från: cykeln skrivet 08.02.2009, 14:13:51 ---Me to - provade sådär sju olika sorters whisky efter Grekmiddagen ..
Sådär vid 107 - 118 finns det något kinesiskt men jag förstår inte varför
I övrigt tycker jag att det är mycket folkmusik i tonen
Kanske något parti med bara cello och en fiol?
--- Slut citat ---
Jag har ingen bra singel-fiol.. Eller det har jag kanske.. Whiskyprovning :) Kul!
Ok, 107-118 skall jag kolla. Jo, tanken var ju nåt folkmusik från början. Romantiken, gärna med lite barock. Absolut inte kines :)
cykeln:
--- Citat från: Dividend skrivet 08.02.2009, 14:18:15 ---
Jag har ingen bra singel-fiol.. Eller det har jag kanske.. Whiskyprovning :) Kul!
--- Slut citat ---
Inte jag heller - går det bra med en singel malt? :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida