Forum > Demolåtar

Dividend - Natthymnen

<< < (2/9) > >>

Dividend:
Särskilt komplex är det inte jätteofta man blir beskylld för att vara :) Så tack!

Låten är väl som man låter om man vaknar kl 3-4 på natten och sätter sig att göra nån musik :) Sagan om Ringen, jodå lite grann åt det hållet kanske  :unsure:

Tack!

Light Head:
Detta är bra!

Men jag tror att det kommer att utvecklas ytterligare, eller??

Håller med Marr i mycket,,,

Något påverkad av spirituosa, men detta är bra och det finns en nordisk vind i stycket som griper tag i mig.

I morgon skall jag föesöka analysera lite djuupare, men just ni så påverkar tonerna mig mycket.

Dividend:
Analysera på  :lol:
Utvecklingen blir som så att jag gör en hel JÄVLA SVIT med olika tidpunkter på dygnet! :D Typ 8 st, eller hur många var det nu i vivaldis årstiderna? 12? 3*4=12...
Och sen DÖPER jag skiten till.. humm...
"Det SISTA OCH ENDA GENIETS SYMFONI!"  :lol:

:D

Eddi:
Orkar inte läsa vad alla har skrivit så ursäkta för upprepning Div. Överlag för stark attack på rubbet vansinnigt fina Pettersson-Berger harmonier i sista delen av första halvan - får gärna upprepas. Vill ha det mer svenskt - kinesen i dig borde utrotas!!!!!!
Totalintryck - jäkligt bra anslag men behöver mera finkänslig behandling.
Häpp Eko

Dividend:
Jösses vad full jag blev igår.  :blink:

--- Citat från: Eko skrivet 08.02.2009, 00:23:58 ---Orkar inte läsa vad alla har skrivit så ursäkta för upprepning Div. Överlag för stark attack på rubbet vansinnigt fina Pettersson-Berger harmonier i sista delen av första halvan - får gärna upprepas. Vill ha det mer svenskt - kinesen i dig borde utrotas!!!!!!
Totalintryck - jäkligt bra anslag men behöver mera finkänslig behandling.
Häpp Eko

--- Slut citat ---

Det är inte nån kines, det är jag :) Alltså, om jag inte minns fel, är de två vanligaste ackorden Am och G. Det är 6 noter. Så inget samband med traditionell kinesisk musik finns :)
Men alltså, du får gärna berätta var det låter penta, för jag försöker ju iofs undvika de värsta kulturkrockarna nuförtiden. :)
Tack! Kul att det gick hem iaf :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion