Forum > Demolåtar
Dividend - Natthymnen
Dividend:
v4:
Slutverre. 10 minuter lång ell, 20 olika teman sammansatta slarvigt via undermåliga utvecklingsvägar ;) Bara en övning, kanske kan det glädja nån...
v3:
Låten är inspirerad av ett kapitel ur en bok av Nietzsche som kom ut i nyöversättning förra året. Dessutom är det en bipolär motsvarighet till Lovsång till dagen :)
Emulator:
två grejor jag inte gillar (måste skriva för att komma ihåg)
attackljudet på mörka stråket. borde vara finare. Och sen blåset i början, vad det nu kan vara, som har en dialog med stråken. gillar inte det partiet alls, det känns lite konstlat (i brist på bättre förklaring) och tog bort fokus en stund. jag trodde inte det skulle vara nån höjdare alls detta.
Sne lysnade jag lite till, och harmonierna i denna är det bästa du gjort på evigheter!!!
lite mystifika attacker på ljuden som sagt, men om du snyggar upp det så kan den helt klart vara klar!
Lite kul skulle det vara ändå att höra den i full kostym mot slutet, pampig med pukor och cymbaler, för harmonierna i låten klarar av vad som helst.
vid 93 sekunder när det temat börjar är det riktigt snyggt, och sen vid 104 när det fetas till lite. underbart.
skitbra divi!!
cykeln:
Vackert nordiskt
Klarinetten? i början svagast ljudmässigt övriga instrument bra till mycket bra
Den avslutande cellon låter riktigt bra här
Fina melodier/teman vid ca 90 och framöver
Gör man såna utkast kan man var nöjd!
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 07.02.2009, 11:23:04 ---två grejor jag inte gillar (måste skriva för att komma ihåg)
attackljudet på mörka stråket. borde vara finare. Och sen blåset i början, vad det nu kan vara, som har en dialog med stråken. gillar inte det partiet alls, det känns lite konstlat (i brist på bättre förklaring) och tog bort fokus en stund. jag trodde inte det skulle vara nån höjdare alls detta.
Sne lysnade jag lite till, och harmonierna i denna är det bästa du gjort på evigheter!!!
lite mystifika attacker på ljuden som sagt, men om du snyggar upp det så kan den helt klart vara klar!
Lite kul skulle det vara ändå att höra den i full kostym mot slutet, pampig med pukor och cymbaler, för harmonierna i låten klarar av vad som helst.
vid 93 sekunder när det temat börjar är det riktigt snyggt, och sen vid 104 när det fetas till lite. underbart.
skitbra divi!!
--- Slut citat ---
Tack! Det bästa på evigheter låter bra :)
Blåset är utbytt mot flöjt, mörka stråket har snabbare attack nu. Mittpartiet förlängt. Gjort ett utkast mot mer pampighet nu. Vet inte :unsure:
Cykeln: Klarinettisten, fick en flöjt att spela på istället :) Kanske tar bort den helt.. Känns som det är nåt falskt nånstans i slutet..
Något ruttet i staten Danmark ;) nu när jag lyssnar på låten i spelaren :blink:
Jaja, det löser sig... Tack skall du ha!
Marruschkka:
Denna cello..går in i magtrakten..och så denna starka melodi..för tankarna till skandinaviska landskap..stora vidder..skulle kunna vara en perfekt slutvinjett på en storslagen film..vemodet..som ändå överbryggas av de starka ljusa violinerna..det känns som kampen är över, på nåt sätt.
Lite Sagan Ringen-känsla..hur det goda segrar över det onda..till slut. och man blir..lyrisk..som jag blir nu ;)
Underbart det du förmedlar, mycket komplext :rolleyes: :P
Tack för den upplevelsen Divi.
...och ja, jag gillar mittpartiet oxå ;)
/Marr
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida