Forum > Färdiga produktioner
91:an- Guitarlelejazz
Emulator:
vaya condios möter lisa ekdahl. jättebra.
snygga vispar på min ära.
bra jobb!
cykeln:
Underbart!
Hur bra låt som helst och så lekfullt och bra spelat (även om tekniken varit till hjälp så är det det intryck man får)
Kul att några få instrument utan effekter kan låta så mycket
Tänker på Caras tema ur Den tredje mannen (man hör den på någon tvreklam nu) där enbart en cittra fyller ljudbilden till brädden
På samma sätt som den är detta en riktig instrumental låt - kan aldrig bli bättre med sång
5 Djangos av fem möjliga
91:an:
Emulator, Vaya condios är jag inte så hemma på men Lisa Ekdahl har jag flera CD av! Men visst är det bra vispljud på denna 20 år gamla plugg :o :)
cykeln, det är just det gamla soundet som jag fastnade för i detta instrument som jag tyckte passade så bra till denna låt. Även om tekniken varit till viss hjälp så har mesta tiden gått åt till ständiga omtagningar vad tredje guitarlelen beträffar. Melodistämman var ju given så det gällde bara att hänga med för verserna består inte bara av fyra fjärdedelar utan det finns både 2 och 3 fjärdedelar instoppade. Tackar allra mjukast för Djangosarna! :)
equality:
--- Citat från: 91:an skrivet 07.02.2009, 09:25:59 ---... jag har aldrig hört pluginvispar som överträffat dessa gamla Rolands R8 jazzbrush, men jag är väldigt nyfiken på dhf jazz ezx till EZ Drummer som släpps nu.
--- Slut citat ---
Jag tycker nog Batterys vispar låter väldigt bra. Cakewalks Sessions Drummer är inte så pjåkiga heller. Jag har med dessa i några låtar. Jag har precis köpt EZD:s Jazz Kit och hunnit nosa på lite grann. Har liite svårt för EZD ljud ö h t med kartonglåde-ljudet på viveln men skall testa Jazz-kittet ytterligare. Keep up the good work Janne!
martinm:
Verkligen bra låt, härligt ljud och skönt spelat.
Bästa sedan George Formby!
:P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida