Forum > Färdiga produktioner
91:an- Guitarlelejazz
91:an:
LÅTNAMN: Guitarlelejazz
ARTIST/GRUPP: Jan Gissberg
GENRE: Jazz
LÅTLÄNGD: 3 min
KOMPOSITÖR: JG
PRODUCENT: JG
EV. MEDVERKANDE:-
INSPELNINGSÅR:2009
FORMAT: mp3
Köpte nyligen en Guitarlele för att ha som resegitarr (Mellanting mellan gitarr och ukelele). Men den var väldigt kul att spela på så jag körde in en gammal låt jag skrev för länge sen. Instrumentet är stämd i A och nylonsträngad och ackompajeras av Broomsticks ståbas och vispar från Rolands R8 (från 1988!)expansionskort jazz brush.
Tokai:
Detta låter suveränt!
Jävligt coolt spelat!
Har inte så mycket att säga om guran ifråga, låter lite sånt man hör i gamla filmer typ
Toppbetyg från mig!
En sångmelodi här vore godis!
equality:
Tänker lite på Anton Caras cittraspel och Den tredje mannen och Lisa Ekdahl när jag hör detta. Snygg melodi och fina harmonier. Charmigt och när den dubbade guitarlelen kommer inte tycker jag det lyfter ytterligare och det blir ett j-la drag helt enkelt! :D Ljudkvalilten i topp och spelet på gränsen till för tajt om det nu kan vara det :rolleyes:. Sång kan säkert tillföra en del eftersom den är så melodisk men det funkar ju alldeles utmärkt så här också. Super Janne och kul att du är tillbaka på scenen!
Wernborg:
Härlig musik. Lite teateretno :blink:
Trummorna låter bra för att va från en så gammal modul. Kul att den står sig så pass väl fortfarande.
Bra bra jobbat.
Rattlesnake:
Gött! ^_^
Fantastiskt hur du får tre minigitarrer att komplettera och spela mot varandra så fint. Eller är de fler?
Bas och trummor låter också alla tajders, bra mix, och superbra lirat. Finns inget negativt att säga om detta.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida