Forum > Färdiga produktioner
tsmalmbe - Fire in the Hole
tsmalmbe:
--- Citat från: Wernborg skrivet 05.02.2009, 21:23:44 ---jag hade försökt renolda kompgitarren och kanske bara slå an ackorden i början av låten och sedan plocka mer. det bestående intrycket hos mig blir tyvärr alltför lägereldshurtig gitarr i en annars cool och lågmäld låt.
--- Slut citat ---
Det här var andra gången jag spelade låten, så det är riktigt en "demo" ni hör. Jag har lyssnat på detta (h)alster under dagens lopp och stör mig mer och mer på en massa saker. Kanske jag orkar spela in något på nytt. Eller det måste jag ju ifall jag skall gå vidare. Gitarrpartierna måste arrangeras om, huruvida jag vill ha mera plock vet jag inte, dynamiken mellan de fulla partierna och de tysta partierna finner jag fungerande. Kanske det blir tydligare vad jag vill, bara det skulle vara bättre spelat rent tekniskt.
Kanske låten är värd en dag till.
Om någon vill spela bas så ropa till, jag kan inte.
mahan:
Tjou!
Grattis för upphittandet av stämapparaten!
Riktigt snyggt låtbörjan detta, lönar sig att sätta lite mer tid på tekniken som du själv uppmärksammade.
Acken låter lite övertäckt med filt och sången ligger lite vass och för långt fram.
Som trumfreak gillar jag bongos, bra sound åxå på dom, och förstås tycker jag ju att detta borde kryddas med trummor så....
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/FIRE%20IN%20THE%20HOLE-mahandrums.mp3[/mp3]
Kunde ju inte låta bli... :rolleyes:
We want more!
h. Obbnäsguuben
Ubbegubben:
Riktigt trevlig låt :) Tycker precis som Mahan, att gitarren känns ganska dov, och basen låg lite.. hittar inte orden riktigt.. :rolleyes: I övrigt tycker jag det låter bra!
equality:
Snygg låt och kul att du gör musik igen(?). Dragspelspartiet tycker jag är snyggast och det får gärna inleda låten. Mycket i mixen handlar om nedre mellanregistret förutom tamburinen gör att det känns tjockt där.. Kanske litet klockspel, en capodastrad gitarr eller mandolin som håller spännvidden?
Rattlesnake:
Jo,
visst låter det bra. Gillar sån där skramlig bas. Nån liten sväng känns bekant på gitarren, "view from a hill"? Kul refräng (eller snarare kanske stick?) med ekokörerna.
Sången och gitarren får en fantastisk närhet med AKG:n. 414-modellen som sådan har jag själv väst i många gånger i Gävlestudion Loftet, men vet inte vilken variant.
Hehe, det låter faktiskt dragspel om munspelet! Stoppade du in hela munspelet i munnen? :lol:
Lyssnade på Mahans version också. Trummorna är ingen dum idé, gör nog inte gör låten sämre! Men de kanske inte måste spela från början? Och kanske lite mera indie i stuket.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida