Forum > Färdiga produktioner

tsmalmbe - Fire in the Hole

(1/7) > >>

tsmalmbe:
Lekte en stund ikväll med min nya C-414 TL. Jag tycker den är ganska skojig, bl.a för att jag finner att det behövs mindre eq på allting. Det finns liksom mera stuff i inspelningen, och en liten boost tar fram det. Dessutome verkar det vara om ännu mer effektivt att skära bort. Använde överlag alltså mindre eq nu än med andra mikrofoner. Bra så.

Jag hittade stämappareten som varit försvunnen i flere veckor också. Den var under munspelet, i skåpet.

På mastern ligger en Aphex Compellor.

Gitarren är stämd med AP Tuner 3. Rekommenderas varmt.

Basen är ostämd :).

Den till vänster alltså:

Ny version oktober 2009!
[mp3=200,20,0,left]http://blog.studiomjau.com/wp-content/uploads/2009/10/Fire-in-the-Hole.mp3[/mp3]

Ola:
skön öppen ljud bild

lite bitter text men så är det. skön låt. gillart

Mvh

Harmonica mike:
Inte varje dag som bossen lägger upp ett alster för lyssning  :)

Gillar detta skarpt!

Skitskön låt.Och vilken ljudbild,shit det finns mycket att lära än.Men kören som ligger väldigt avlägset,förmodligen genomtänkt,hade jag för låg volym på i lurarna för att höra - speciellt texten.
Nu hörde jag den,essar inte kören lite väl häftigt? Ingen lek att fixa bort essen då du reverberat/delayat så hårt..

Vad är en Amphex Compellor?

Ja munspelen ja,då skulle du se hur det ser ut hos mig..Det ligger cirkus 15 spel framför mig,jag ser knappt tangentbordet så jag kan skriva  :D

Mycket snyggt detta Tsm,låten förgyllde verkligen mitt nattpass framför datorn.

Thanx man.

Mvh
Micael

MaxB:
Att så enkla ackord kan låta på så många sätt! 

Am C G Am C G
Am C G Am C G

Am

Am F C G  Am F C G
Am F C G  Am F C G

Em skumma grejer  Em skumma grejer

Am (gôtt munspel)

Kul röst lite hes Gessle men ändå inte.
Bra ljud!

tsmalmbe:
Tack för dokumentationen :) Sådär ser min A4:a ut, men inte lika långt utvecklad! Dessvärre är det där de enda ackorden jag kan spela in med en gång utan att behöva flere tagningar.

Nä, nu när man lyssnar med färska öron låter det nog ganska anskrämligt på många ställen. Mest är det nog basen som jag använde 4 minuter att spela in. Ett otajt dundrande i bottnet bara. Fy på den saken.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion