Forum > Färdiga produktioner
tsmalmbe - Fire in the Hole
Harmonica mike:
Det är ett dragspel rattlet,så där låter inga munspel.Tro mig jag har testat alla varianter som finns :)
Johans version nja jag vet inte..Jag tyckte om det lite små mystiska nakna arret i tsm:s verre.
Möjligen om trummorna gjorde entre senare i låten eller ett kantslag som markerar..tror mer på det för att inte känslan skall gå förlorad.Men det är ju jag det.
Låt ide´n är i vart fall bra och definitivt värd att satsa på.Ta hjälp av KR:s utmärkta musiker och sy ihop detta till en mycket bra låt är mitt förslag Tsm.Nån som lirar bas,nån som lirar lite fillsgura - och Johans trummor lätt bantade i liret- vips så har vi en rysare på KR.
Tänk minimalistiskt i arr och lir överlag,så inte känslan går förlorad i ett hård rocks stök,det finns tillräckligt med såna låtar.
Mvh
Micael
Rattlesnake:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.02.2009, 08:40:26 ---Det är ett dragspel rattlet,så där låter inga munspel.Tro mig jag har testat alla varianter som finns :)
--- Slut citat ---
Jag har testat munspel som låter så där. Ett som hade dubbla fack och tungor för varje ton och var rätt stort, troligtvis Hohner.
Hoho tsmalmbe, får vi facit snart? ;)
tsmalmbe:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.02.2009, 08:40:26 ---Det är ett dragspel rattlet,så där låter inga munspel.Tro mig jag har testat alla varianter som finns :)
--- Slut citat ---
:) Allvar? Nej, jag svalde inte munspelet, men nog var det ett vanligt munspel. Hohner. Av smaken att bedöma ganska gammalt :)
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.02.2009, 08:40:26 ---Johans version nja jag vet inte..Jag tyckte om det lite små mystiska nakna arret i tsm:s verre.
Möjligen om trummorna gjorde entre senare i låten eller ett kantslag som markerar..tror mer på det för att inte känslan skall gå förlorad.Men det är ju jag det.
Tänk minimalistiskt i arr och lir överlag,så inte känslan går förlorad i ett hård rocks stök,det finns tillräckligt med såna låtar.
--- Slut citat ---
Ja, ingen hårdrocksballad. Men kanske B-delen skulle villa ha trummor. Men inte 80-tals tunnor ;)
tsmalmbe:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 06.02.2009, 09:19:20 ---
--- Slut citat ---
Jag har testat munspel som låter så där. Ett som hade dubbla fack och tungor för varje ton och var rätt stort, troligtvis Hohner.
Hoho tsmalmbe, får vi facit snart? ;)
--- Slut citat ---
Jag skall ta ett fotografi :)
Detta är det närmaste jag kan hitta på nätet. Min låda är blommig, och texten på spelverket är inte samme, men utseende och storleksmässigt 99%.
Rattlesnake:
Yes, precis sån't menar jag! Dubbla fack för varje ton, med en tunga i varje. Är väl inte så vanligt, men ger ju lite dragspelsfeeling i o m svävningen.Speciellt om det är ett gammalt spel, kantänka.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida