Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Sirrus & Achenar
equality:
Trevlig melodi men fel arr tycker jag. Skulle vilja ha detta för två felor eller fela, gitarr, nyckelharpa och Lena Willemark :P. Närå skall inte begära det omöjliga men tycker inte det skall vara denna stora stråkensembel utan en mindre mer klassisk flkmusikgrupp eftersom musiken är åt det hållet.
Harmonica mike:
Tjena igen.
Nej ditt alster har ingen likhet med mitt,ursäkta om jag var otydlig.Jag menade att du har ett tema som du varierar med olika infallsvinklar i arret..Ungefär som jag gjorde med min ide´..
Ett tema som det hela kretsar kring,sen tappade jag fokus och inspiration för att göra det klart,eller ide´rna tröt rättare sagt.Förutom när jag la in kör arret i mitt projekt,men då böt låten riktning mot en b-del..
Det är kanske den vägen man får gå,annars fastnar man i en upprepning av variationer på grundtemat..Därav mitt resonemang.
Jag bumpar upp min låt "Late spring" så hör du hur jag gjorde med mitt "tema" som jag kom på.Uppgraderar den med kör arret,så får du höra.Dock bara en ide´som sagt och ofärdigt..Men rätt snyggt om jag skulle få det färdigt nån gång..
Mvh
Micael
Rattlesnake:
Equality,
Tänkte det kunde vara kul med en lite annorlunda blandning av stilar, därav tilltaget med stråkorkester. Men man kunde ju alltid testa en knätofsvariant förstås... Ja, vi får se. :)
Mike,
Aha, då förstår jag. Jag skall kolla in din låt. B)
cykeln:
Jag har ju sämre stråkar och andra orkesterljud än du har
men dristar mig ändå till att tycka att ett helt orkestrerat verk skulle må bra av lite bättre ljud
Säger detta i vetskap om att du jobbat hårt och mycket med att få till detta
och man anar hur den skulle kunna låta - lite storslaget Petterson Berger - susande skogar!
Fint tema - folklåtsaktig. Skulle nog göra sig bra i de kläder eq föreslår - en ljus kvinnostämma.
Det viktiga är ju trots allt att själva låten är bra - allt annat går ju att fixa.
Bra jobbat - visar bredd och melodisinne!
Emulator:
tycker samma som många. bra låt som förtjänar roligare ljud.
I väntan på goddå (?) så kan du väl göra nåt annat? byt ut alt mot pads o skumma synthljud. ?
vore skoj att höra :)
Har inget konstuktivt alls är jag rädd, hade ljuden varit riktigt bra hade detta varit underbart :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida