Forum > Färdiga produktioner
Eko/Iken/Åsa/Wernborg/Perre - Futurized To Zero
Eddi:
--- Citat från: Mats Alw skrivet 02.02.2009, 14:29:43 ---En ganska intetsägande låt som är lite taffligt proddad och arrad. Ljudet är murrigt och odistinkt, trummorna står i rummet bredvid och basen är så otydligt brummande att det stör. Annars - sången låter fint men helheten är inte särskilt lyckad. Får man föreslå en ny mixning där framförallt rytmsektionen får lite mer omsorg. Låten som sådan, själva melodin, låter riktigt fint, så en remix skulle kunna vara det som saknas! MMA / Mats
--- Slut citat ---
Mats ge låten en chans till nu snart Mix 39 uppe.
Eko
Eddi:
--- Citat från: badlands skrivet 02.02.2009, 16:00:14 ---Liten god sak här.... Dels ett piano som är så läckert så läckert.....
Basen dunkar på som den ska (en Rickenbacker !!) och sen Åsas fenomenala röst på detta !
Helt underbart.
Genom att mixa och trixa kan man säkert få den att låta annorlunda men jag tycker den är bra som den är. Allt behöver inte vara perfekt utan det måste finnas lite verklighet bakom ljudbilder likaså.....
Fortsätt på detta, kanoners !!
--- Slut citat ---
:D Tack Janne jo Ricken dominerar och Åsas röst genomsyrar och Perres trummor dundrar svårt att få plats med pianot där haha. Tack för att du gillar.
Eko
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 02.02.2009, 19:41:34 ---Kul låt! Bra sång och instrumentalinsatser men mixen som sagt... Låter ju som alla är tre meter från micken. Låten, jag och allan andra kräver re-mix! :angry: :P
--- Slut citat ---
Jaja hälsa Allan att det kommer ännu en ny mix :D
Eddi:
--- Citat från: asti skrivet 03.02.2009, 20:31:49 ---Kul låt, som känns som något David Bowie kunnat framfört nå´n gång på 70- eller 80-talet!
Snygg sång av Åsa och fint gitarrsolo, som jag tycker är något lite för dominant bara.
--- Slut citat ---
:D Tack Asti, jag tycker att Åsa har en ljusare stämma jag - hm undrar hur den skulle ha låtit med David B vi får skicka över den helt enkelt och vrida klockan aningens tillbaka lite.
Eko
--- Citat från: Silverpilen skrivet 03.02.2009, 22:21:06 ---fräck låt, lite flummig och väldígt annorlunda, och annorlunda är bra tycker jag :D, jäkligt skönt gung. precis i början så låter det väldigt mkt meatloaf tycker jag ? mixar och sånt vågar jag inte uttala mig om :D , men gött lirat och jättebra sjungit !
--- Slut citat ---
:D Tack Silverpilen - Meatloaf? hm jaha det finns ju inte ens några gitarrer i början? Kul att du gillar gunget och sången då är vi två haha
Eko
Eddi:
Japp då är The Final Cutdown på Futurized To Zero klart hoppas jag. Jag och orkestern tackar för alla glada tillrop (eller ja det gör de väl själva också) för min del har jag lärt mig en massa både om samarbete och mixning. Jag skrev någon gång i nån tråd att samarbete är bra och att det oftast blir bättre än vad det var tänkt och så känner jag verkligen nu - tack orkestern!!
Mix nr. 40 ligger i första posten - men mot alla regler med risk för att bli förvisad från jorden lägger jag upp en snikväg här.
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Futurized40.mp3[/mp3]
Nu ändras det bara om det är generalfel eller om HM grymtar :D
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida