Forum > Färdiga produktioner

Eko/Iken/Åsa/Wernborg/Perre - Futurized To Zero

<< < (9/16) > >>

IKEN:
 :wub:
Nå,nu är du hemma!!!!
Låt detta bli ''The Final Version''  :)
Nu hörs ju både trummor och bas samtidigt,och de congas som jag var liite sådär över i
början, nå,nu passar de in som Marshallstackarna gjorde i Deep Purple.... :D
Om du skall ändra på nått nu,........tjaa,då får vi nog faan göra om rubbet,och då är känslan borta,tro mej.....
Nu ligger tal-svar delen mellan Jack och John på en bra nivå,och nu förstår man varför
Eliza säger ''Jack,Oh Jack''...... Wernis gitarrlir låter och känns bra,ditt piano,synt och kompgitarrlir har en bra nivå.......Åsas insatts går inte att sätta betyg på,hade vi gjort detta utan henne vore detta bara ytterligare en låt på forumet! Gillar hennes Zombieröst... :D
Låt nu ankartåget gå för ''Futurized To Zero''..... :wub:

Åke tackar för förtoendet,(fast jag väckte ideén...)Det är jag glad över. :lol:

Eddi:

--- Citat från: IKEN skrivet 04.02.2009, 00:04:15 --- :wub:
Nå,nu är du hemma!!!!
Låt detta bli ''The Final Version''  :)
Nu hörs ju både trummor och bas samtidigt,och de congas som jag var liite sådär över i
början, nå,nu passar de in som Marshallstackarna gjorde i Deep Purple.... :D
Om du skall ändra på nått nu,........tjaa,då får vi nog faan göra om rubbet,och då är känslan borta,tro mej.....
Nu ligger tal-svar delen mellan Jack och John på en bra nivå,och nu förstår man varför
Eliza säger ''Jack,Oh Jack''...... Wernis gitarrlir låter och känns bra,ditt piano,synt och kompgitarrlir har en bra nivå.......Åsas insatts går inte att sätta betyg på,hade vi gjort detta utan henne vore detta bara ytterligare en låt på forumet! Gillar hennes Zombieröst... :D
Låt nu ankartåget gå för ''Futurized To Zero''..... :wub:

Åke tackar för förtoendet,(fast jag väckte ideén...)Det är jag glad över. :lol:

--- Slut citat ---
Jag tycker det var en synnerligen bra idé Åke :D
Eko

equality:
Bättre! Jag skall be Allan lyssna också.

Eddi:
 :D

Harmonica mike:
Här har det hänt grejer  :)

Effekt grejerna på Åsa är fräcka och ger lite "space" feeling.Enda nitsen där är att när effekt grejerna kör så är Åsa bra mycket högre i mixen.Sen blir hon lägre i verserna,smaksak om man skall ha henne jämnhög i mixen - jag hade gjort så - lagt henne på samma volym som du har i verserna.Det låter lite mysko när versen går på direkt efter space feelingen pga. så stora volymskillnader på Åsa.

Wernis kanon i ljudbilden.

Basen lite svår att urskilja fortfande,mest pga. baskaggen som ligger lite dominant högt i volym.
Svårt att säga om det är basen som lirar så mörkt att den knappt går igenom,eller om det är baskaggen som fortfande är för dominant.Men du har närmat dig,bra jobbat - men en aning till tål låten.En liten brasklapp bara:

Jag kollar i morgon i monitorerna med avstånds lyssning och närfältslyssning,det brukar avslöja det mesta.Lite för sent för det nu.

Vad jag saknar är att kunna ge tidsangivelser för de olika partierna som "stör" i mina öron.
Får du in låten i en spelare med sekundvisning så underlättar det lite..

Låten växer kan jag säga,det börjar komma fram nyanser som lyfter det hela.
Starkt jobbat så här långt Eko,bra om du fick låna Mahans öron också - dom är lite skarpare än mina.Jag kan ju vara ute och cykla..

I´ll be back..

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion