Forum > Färdiga produktioner
Eko/Iken/Åsa/Wernborg/Perre - Futurized To Zero
Eddi:
--- Citat från: cykeln skrivet 01.02.2009, 21:37:57 ---Bra piano i inledningen
J-ligt bra melodi i versen! Skulle kunna vara en senare ABBA.
Bra sång - förstås :wub: Även ljudet på sången bra
Bra sologitarr - förstås - men ligger inte riktigt med i samma ljudbild som övriga
Kanske något för tung bas
Vilket roligt gäng - grattis till detta samarbete!
--- Slut citat ---
:D Tack Biken och ja ett härligt gäng med en massa bra åsikter också. Abba oj hm har inte riktigt tänkt i de banorna men det är klart låten tillkom i efterdyningarna av Abbaeran så man kanske färgades omedvetet. Kl. 22.15 kommer ny version upp som tar hand om dina puckar.
Eko
Eddi:
--- Citat från: Emulator skrivet 01.02.2009, 22:26:36 ---Ja jäklar vilken kul låt!
tycker det låter mestadels bra. Slutet tonas ut för snabbt dock, hade dessutom hellre sett nåt roligare slut än fade. Men det är bara tycke och smak!
Har ni diskussioner om reverb? Den vill jag vara med på lite tror jag, jag tycker det ligger som en blöt filt över hela produktionen på något sätt, skulle vilja ha det lite klarare, och åsa hörs riktigt dåligt ibland.
För att verkligen göra denna till perfekt så skulle ni ha åsa en aning starkare, kanske torrare, och desutom backa upp henne med lite körsång. Då vore det kalas.
Kul med åsas snack också :D ligger kanske lite högt i ljudbilden? Coolt iallafall, och bra sång i övrigt också!
Förutom mixningssynpunkterna: klockrent! kul gäng också :D
--- Slut citat ---
:D Tack Emu för trevliga synpunkter - ja en hel del snack om reverb har det varit och den senaste nu liggande versionen blev lite för reverblös på Åsa tror vi. Skulle inte tro att jag Perre och Wernis ska backa upp Åsa :lol: det vore ju synd att förstöra stämningen. Ny verre inom kort.
Eko
Eddi:
--- Citat från: Clemens skrivet 01.02.2009, 22:50:52 ---Den här va cool!...Tycker Åsa låter lite som "Blondie" inte bara röstmässigt men även melodimässigt...gillar denna..frisk fläkt från 80-talet :)
--- Slut citat ---
:D Ja åsa passar perfekt för denna tycker jag hon sjunger mycket likt tjejen från 82 liksom Åsa kunde hon inte sjunga en falskton - så tror i alla fall jag att det förhåller sig. Kul att du gillar friska fläktar från 80-talet.
Eko
--- Citat från: Dividend skrivet 02.02.2009, 22:22:21 ---Intressant experiment!
Låter mixmässigt dåligt utan att jag kan påpeka vad. Det enda jag vet är att detta kan jäkligt bra, om du sätter mixen :)
Som det är nu så låter det jobbigt, i mina lurar!
Åsa sjunger dock grymt bra!
--- Slut citat ---
:D Du får köpa nya lurar Div Mixeriet fortsätter så testa igen om en stund - kul att du gillar.
Eko
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 03.02.2009, 11:20:36 ---Då skall vi se..
Bättre men:
Baskaggen snor allt lir från basen som är bra spelad(snyggt IKEN).Jag läste en gång om mixning av baskaggen,det var ett proffs som tyckte till.Den skall kännas med inte höras - här snor den hela showen.Eq:a och sänk den samma,skär i samma veva ur basens låga register eventuellt höj lite i topp registret i basen.Du måste få isär bakaggen och basen dom slåss i samma frekvensområde nu,och det låter bedrövligt.
Åsa ligger för högt i mixen,sänk henne en smula,samt ge henne lite reverb så hennes röst får lite häng,var observant på essen om du ger henne lite häng.Kolla samtidigt att åsa ligger i samma styrka på de olika sångdelarna,nu är det olika volym på de olika delarna.Här måste du automatisera henne,inga kompressorer räddar detta.
Wernis går fram bra nu förutom vid 1.20 som referenspunkt,det finns nåt fler ställe..Hela mixen kommer att påverkas då du fixar de lägsta frekvenserna - men börja där.
Låten är riktigt bra! Nu först hör jag hur bra detta är,antar att det beror på att mixen börjar arta sig men du har en del kvar som sagt.Har du fått musik polare av denna kaliber med i ditt projekt så är du skyldig dom den bästa mix du kan uppbringa.Både dom och låten förtjänar det.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
HM (min mentor med automatik) dina synpunkter är guld värda tack för det. Kul att du börjar gilla låten också :D Det blir som sagt en ny verre om en stund.
Eko
Eddi:
--- Citat från: orjankarlsson skrivet 02.02.2009, 10:42:02 ---Ball låt - mycket kul grejor som händer. Men sången skulle behöva en fin kompressor och möjligtvis automatiseras på sina ställen. Sångljudet är annars rätt ok, det låter lite retro sådär. Men virveln är riktigt långt bak i mixen och det murrar väldeliga. Känns som det skulle mixas till lite det här. Mycket ball låt!
:wub:
--- Slut citat ---
:D Tack Örjan för att du gillar. Murrandet snart ett minne blott :D
Fat det är klart de färdas genom rymden i en jättestor raket klart det måste mullra lite.
Eko
Eddi:
--- Citat från: oceanmusic skrivet 01.02.2009, 23:06:59 ---Gillar detta! :) Schysst "retro", detta tveksamma ord. Mycket småbus och kul lir. :)
Däremot har jag lite svårare för mixen och synken bitvis. Tycker inte att mixen gör låten rättvisa och osynken blir störande efter ett tag.
--- Slut citat ---
:D Tack för det OM och krya på dig.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida