Forum > Färdiga produktioner
Oceanmusic & Dividend - Sole E Tude (Beijing blues)
Wernborg:
Lite småmysigt, men....
Rejält otajt på många ställen. Främst i första halvan av låten.
Om det är tänkt som avslappningsmusik får ingenting skava. Sätt i gång och kvantisera.
Dividend:
Allt är kvantiserat ;)
Men OM har sammanfört min melodi med hans komp, och tydligen där det är lite osynk.. Ingen lag som vi har brytt oss om, men nog sant det du säger ;)
Det jobbas på final 2.0..
Mats Alw:
Jag gillar den experimentella tanken bakom det här stycket, jag gör också musik som är till stor del experiment. Det behövs att några artister tänjer på gränserna och provar sig fram. Just det här stycket är alldeles för långt, det händer inte så värst mycket, teman återkommer regelbundet och man har liksom hört det förut, känns det som. För att ro iland en sån här bamsing till låt, vill det till att man garnerar och utsmyckar det ordentligt för att hålla lyssnaren på tå. Det är drömskt och svävande, avslappnande och rofyllt. Däremot - det som verkligen stör mig ("What grinds my gears", citat från Peter Griffin, Family guy) - är, att ljudbilden är så splittrad att man nästan får en känsla av att lyssna till två parallella monokanaler! I mitten finns en försynt bas och lite atmoljud, men i vardera örat spritter syntharna igång utan att verka ha kontakt med varandra! Ljudbilden är strikt vänster-höger, och det är inte bra! Föreslår en nerkortning av stycket och att få en mer sammansatt ljudbild! Då skulle stycket sitta som en käftsmäll! Huvudsakligen tycker jag att detta (trots gnället!) är skitbra! Lite hyfs och ans saknas - That's it!
Vore kul att få feedback från er/dig på min experimentella låt "I tried (almost died)" eller min senast upplagda "Disco Volante"! Välkomna!
egghuvud:
Hej
Är också ambivalent. Å ena sidan så är det snyggt. Ljuden och känslan är behaglig. för mig känns det lite som en broderad jamsession. Jag saknar tematik som binder ihop det, och utan det så reagerar jag som alltid med att det är fräckt, men jag fattar inte den musikaliska idén. Det kanske är för att jag inte förstår sådan musik alls. För mig blir det bara en massa toner staplade, men det är snygga toner. Tycker nog också att rytmiken kunde ha varit mer elaborerad. :)
oceanmusic:
--- Citat från: Mats Alw skrivet 02.02.2009, 14:57:11 ---Jag gillar den experimentella tanken bakom det här stycket, jag gör också musik som är till stor del experiment. Det behövs att några artister tänjer på gränserna och provar sig fram. Just det här stycket är alldeles för långt, det händer inte så värst mycket, teman återkommer regelbundet och man har liksom hört det förut, känns det som. För att ro iland en sån här bamsing till låt, vill det till att man garnerar och utsmyckar det ordentligt för att hålla lyssnaren på tå. Det är drömskt och svävande, avslappnande och rofyllt. Däremot - det som verkligen stör mig ("What grinds my gears", citat från Peter Griffin, Family guy) - är, att ljudbilden är så splittrad att man nästan får en känsla av att lyssna till två parallella monokanaler! I mitten finns en försynt bas och lite atmoljud, men i vardera örat spritter syntharna igång utan att verka ha kontakt med varandra! Ljudbilden är strikt vänster-höger, och det är inte bra! Föreslår en nerkortning av stycket och att få en mer sammansatt ljudbild! Då skulle stycket sitta som en käftsmäll! Huvudsakligen tycker jag att detta (trots gnället!) är skitbra! Lite hyfs och ans saknas - That's it!
Vore kul att få feedback från er/dig på min experimentella låt "I tried (almost died)" eller min senast upplagda "Disco Volante"! Välkomna!
--- Slut citat ---
Tack för ett långt skrivet svar Mats! :)
Men jag kommer nog göra dig besviken i att det kommer inte ske några sensationella förändringar i stycket som det ser ut just nu. Formen är speciell och det kommer vi hålla kvar vid.
--- Citat från: egghuvud skrivet 02.02.2009, 15:09:53 ---Hej
Är också ambivalent. Å ena sidan så är det snyggt. Ljuden och känslan är behaglig. för mig känns det lite som en broderad jamsession. Jag saknar tematik som binder ihop det, och utan det så reagerar jag som alltid med att det är fräckt, men jag fattar inte den musikaliska idén. Det kanske är för att jag inte förstår sådan musik alls. För mig blir det bara en massa toner staplade, men det är snygga toner. Tycker nog också att rytmiken kunde ha varit mer elaborerad. :)
--- Slut citat ---
Tack egghuvud! :)
Det är ett tematiskt ljudlandskap, tilltalar inte alla helt enkelt.
Tror nog att du stavat fel, det borde väl vara ambient? ;) :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida