Forum > Färdiga produktioner
Oceanmusic & Dividend - Sole E Tude (Beijing blues)
egghuvud:
--- Citat från: egghuvud skrivet 02.02.2009, 15:09:53 ---Hej
Är också ambivalent. Å ena sidan så är det snyggt. Ljuden och känslan är behaglig. för mig känns det lite som en broderad jamsession. Jag saknar tematik som binder ihop det, och utan det så reagerar jag som alltid med att det är fräckt, men jag fattar inte den musikaliska idén. Det kanske är för att jag inte förstår sådan musik alls. För mig blir det bara en massa toner staplade, men det är snygga toner. Tycker nog också att rytmiken kunde ha varit mer elaborerad. :)
--- Slut citat ---
Tack egghuvud! :)
Det är ett tematiskt ljudlandskap, tilltalar inte alla helt enkelt.
Tror nog att du stavat fel, det borde väl vara ambient? ;) :D
[/quote]
Nä jag vet att jag upprepar mig.. :unsure:.
Jag tror faktiskt att jag skall slänga upp något av mina egna ambientprojekt bara för att visa att jag inte är helt ointresserad av slikt. Fast nu fick jag plötsligen prestaionsångest... :)
oceanmusic:
På't bara! ;) Alla utbyten av ideer är välkomna! :)
Dividend:
Av alla möjliga ljudbilder som är möjliga kan man ju inte tilltalas av alla. Själv vet jag inte heller om jag tilltalas av 100% av denna. Så Alw och Egget: det är helt ok och ofrånkomligt att folk inte tilltalas av låååånga låtar där det inte händer mycket.
Tanken vet jag inte om det är avslappning här? Från början var det en bakgrund i c-moll, jag gjorde en melodi till.. Det var itne särskilt avslappnande ;) Men kul om folk tycker det.
Dividend:
JTs och mitt bästa projekt, tror jag. Återkom till denna ikväll i avsaknad av Oceanmusic/af Slappnad/Jay Thomas/rumpnissarnas konung/vad fan hette mer :D , här på forumet.
Hehe, mannen med många namn är troligtvis! inte långt borta :D Som vanligt...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida