Forum > Färdiga produktioner
Oceanmusic & Dividend - Sole E Tude (Beijing blues)
Light Head:
Jag vidhåller,, TD! Deras mtrl kring 2000 låter ungefär såhär. Jag gillar detta som attan!
Ibland så blir vissa anslag avhuggna, ungefär som om det saknas polyfoni.
Kanske en kombination av Ynot's "Vangelis på svamp" och "Beijing blues"?
Tycker låten borde ha namnet "Vangelis blues"
En sak som är mycket bra är arret, som är av evighetstyp. Ni kan hålla på så länge det behövs. Om musiken skulle vara med i en reklamfilm så funkar små korta väl valda snuttar, men det är väl längre film med t.ex. slalomåkare i slowmotion på någon offpist med knallblå himmel och taggiga klippor eller bilder från något vackert undervattenlandskap som gör musiken full rätt.
Med beröm godkänt!
Marruschkka:
Härlig ljudbild..tempot i detta är suggestivt..som ett mantra som bara låter en sjunka in..i detta ljudlandskap..kommer på mej själv att jag sitter och gungar med när jag lyssnar på detta..haha..som man gick in nåt slags..trance-medvetande..lite meditativt..som att åka tåg ungefär :P
Hum-kören är lysande här..och de kinesiska rösterna icke att förglömma, kryddar denna delikata musikanrättning på toppen :D
Två ljud-innovatörer har här gjort en briljant syntes, wow!
Tackar för den upplevelsen :rolleyes:
/Marr
oceanmusic:
Ynot, LightHead och Marr, bockar ömjukast för jättevarm och överväldigande feedback! :) :wub:
Vangelis hade möjligtvis plockat lite Soyasvamp. ;)
Just nu känns det som om vi har hittat ett fungerande koncept och det kör vi på. Teaser, ny låt på G. B)
Emulator:
Nja, funkar inte för mig, sorry. jag tycker det blurrar en massa mid i mixen, och det känns som två världar kolliderar mer än gifter sig.
Gillar verkligen basen, som kunde vara grund till ett annat projekt, och sångsamplingarna. Övrig instrumentering känns för rörig för mig, och skulle nog gillas mer i en mer klassisk förpackning.
Förlåt en grinig fan, andra verkar ju gilla det, så det är väl bara jag... :unsure:
Kul med experimentanda dock!
oceanmusic:
--- Citat från: Emulator skrivet 01.02.2009, 22:57:35 ---Nja, funkar inte för mig, sorry. jag tycker det blurrar en massa mid i mixen, och det känns som två världar kolliderar mer än gifter sig.
Gillar verkligen basen, som kunde vara grund till ett annat projekt, och sångsamplingarna. Övrig instrumentering känns för rörig för mig, och skulle nog gillas mer i en mer klassisk förpackning.
Förlåt en grinig fan, andra verkar ju gilla det, så det är väl bara jag... :unsure:
Kul med experimentanda dock!
--- Slut citat ---
Det är lugnt, can't win them all! :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida