Forum > Färdiga produktioner

mahan - MY KINGDOM

<< < (5/7) > >>

mahan:

--- Citat från: Aettan skrivet 01.02.2009, 01:17:24 ---Det gör inget om det snubblar lite på solot det är viktigare med tonerna att dom är rätt, generellt sett så ska man som gitarrist bara se instrumentet som vilket annat som helst för det gör alla andra som inte lirar gura. Nu kommer basen fram och den skulle jag vilja ändra på :D nej jag bara skojar :D . Det duger gott det här bry dig inte om vad dom andra säger jag vet bäst  :D. Ärligt talat så är det faktiskt :D. Fint jobb

--- Slut citat ---

GRATIAS!
TACKKAR!
DANKKE!
KIITOS!
BINGO!
TAckar dej på 5 språk, bara att gissa sig till vilka, och vinn en två personers två veckors superduper turbo dammsugare! :P :lol:
Tillbakes till tråden då...
Kul att det gillas! :)

h.  johan

Wernborg:
Lugnare nu när den spelglada sologitarristen fått kicken.  :lol

Vid 85 byter du trumkomp mitt i versen. Är det meningen?

Ang. solot så är det klart bättre nu även om tonvalet var betydlig roligare i ursprunget.  :wacko: Nu var det lite för durigt för låten tycker jag. För mycket mollskala och för lite blues.

Blev det ingen repris i slutet?

Kanonlåt fasen.

mahan:

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.02.2009, 01:41:35 ---Lugnare nu när den spelglada sologitarristen fått kicken.  :lol
Ang. solot så är det klart bättre nu även om tonvalet var betydlig roligare i ursprunget.  :wacko: Nu var det lite för durigt för låten tycker jag. För mycket mollskala och för lite blues.
Kanonlåt fasen.

--- Slut citat ---

Tjou W!
Jawohl, das sologitarrist ist ausgeschlosset! (vetefan va de betyder) :rolleyes:
Försökt kolla vid "85", vad betyder det, min spelares räkneverk hittar inga såna numror...?
Kul att åtminståne solt blev lite bättre, dur i ur och skur, det är mitt motto.... naemen, säkert har du rätt,
kanske du har en modell som jag kunde använda här, säg YES och ditt solo kommer med här!

h.  johan

Wernborg:

--- Citat från: mahan skrivet 01.02.2009, 01:50:42 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 01.02.2009, 01:41:35 ---Lugnare nu när den spelglada sologitarristen fått kicken.  :lol
Kanonlåt fasen.

--- Slut citat ---

Tjou W!
Jawohl, das sologitarrist ist ausgeschlosset! (vetefan va de betyder) :rolleyes:
Försökt kolla vid "85", vad betyder det, min spelares räkneverk hittar inga såna numror...?
Kul att åtminståne solt blev lite bättre, dur i ur och skur, det är mitt motto.... naemen, säkert har du rätt,
kanske du har en modell som jag kunde använda här, säg YES och ditt solo kommer med här!

h.  johan

--- Slut citat ---

Ja, 85 i den inbyggda spelaren alltså. Ca 1.25 i klarspråk. Känns som om att du ångrade dig och ville ha en annan rytm och sedan glömde fixa till det?

91:an:

Tjena 91:an!
Skitkul att du gav dig tid att lyssna på lite "gammelbluesgospel", tror det ligger som genre här! :D
TRummorna då, lirar med ett Roland TD-3 moddat set   BILD   och det kör jag via Addictive Drums, det bästa i trumpluggväg som för tillfället finns på marknaden, enligt min åsikt, lätt rattat och great sounds!
Och elbasen då, det är en LTD/Esp B-405 femsträngad bas BILDER SOM BEVIS, har länge tänkt byta den mot Fender Jazz bas men kommit till att B-405:n har way better sound! Så svar  på din fråga... inga samplingar, allt e "hemgjort" :)

Tack för lyssningen o kommentaren, det värmde!

h.  johan
[/quote]
Ja, Addictive låter bra, jag trodde bara inte man kunde spela på digitaltrummer till Addictive drums. Har själv både Addictive, EZ med flertal exp, Battery och Groove Ag men håller med dej, Addictive både låter bäst och är lättjobbad som fan. Men att sitta och banka med pinnar som en riktig trummis och få det att låta så bra är imponerande. Själv brukar jag behöva flera dagar att peta och flytta runt trummidinoter för att få till det :D Jag får lyfta på hatten för en som har det så lätt för sej :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion